وکیل پارلمان، وظیفه یک بانو را گروگان گرفته است

© Photo / میر رحمان رحمانی فیسبوکوکیل پارلمان، وظیفه یک بانو را گروگان گرفته است
وکیل پارلمان، وظیفه یک بانو را گروگان گرفته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2021
عضو شوید
یک بانو در کاپیسا مدعی است که به دلیل ناکامی خواهر یک نمایندۀ مجلس در امتحان رقابتی از تصاحب وظیفۀ خود بازمانده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار، شایسته صافی که پیش از این به عنوان سرپرست ریاست زنان کاپیسا نیز کار کرده است مدعی است که به تازگی در بست مدیریت اقتصادی و اجتماعی ریاست امور زنان ولایت کاپیسا امتحان داده و در دو مرحله امتحان نوشتاری و تقریری از دو رقیب خود پیشی گرفته اما به‌خاطر این‌‌که خواهر خدیجه الهام، نمایندۀ‌ مردم کاپیسا در مجلس نماینده‌گان در این رقابت موفق نشده، این روند با چالش روبه‌رو شده است.

منابع معتبر از آمریت اصلاحات اداری و خدمات ملکی ولایت کاپیسا نیز تأیید می‌کنند که در این آزمون رقابتی بانو شایسته صافی، در هر دو مرحله موفق شده و نتایج این آزمون نیز همه‌گانی شده است.

به گفتۀ آمر اصلاحات اداری و خدمات ملکی کاپیسا، خواهر خدیجه الهام به دلیل موفق‌نشدن‌ در آزمون رقابتی شکایت درج کرده و روند معرفی بانو صافی معطل مانده است.

بر اساس اسناد منتشر شده توسط سلام‌ وطندار، خدیجه الهام برادرش را به عنوان ولسوال کوه‌بند و مامای خود را به صفت آمر شهدای کاپیسا گماشته است و تلاش دارد با فشار سیاسی خواهر دیگر خود را در پست معاونیت ولایت و خواهر کوچک‌تر خود را در بست سوم ریاست امور زنان بگمارد.

محمدحسین سنجنی، رئیس شورای ولایتی کاپیسا به سلام‌وطندار می‌گوید، آزمون رقابتی بست سوم آمریت هماهنگی اقتصادی و اجتماعی این ولایت با شفافیت کامل برگزار شده و شایسته صافی، توانسته آزمون را با استعداد خود برنده شود، اما خدیجه الهام تلاش دارد تا حلقۀ خانواده‌گی خود را در اداره‌های حکومتی کاپیسا گسترش دهد.

خدیجه الهام از این موضوع ابراز بی‌خبری میکند و معرفی نشدن کسی که امتحان را برده است را پرسش برانگیز خوانده است. او گفته کسی که برنده شده است، چرا معرفی نمیشود؟

منابع میگویند در حال حاضر موضوع پس از بررسی سمیرا الهام خواهر این نماینده مجلس، تحت بررسی کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала