بازرس ویژه امریکا: نیروهای افغان پس از 2024 نیز توان فعالیت را نخواهند داشت

© REUTERS / Ahmad Masoodبازرس ویژه امریکا: نیروهای افغان پس از 2024 نیز توان فعالیت را نخواهند داشت
بازرس ویژه امریکا: نیروهای افغان پس از 2024 نیز توان فعالیت را نخواهند داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2021
عضو شوید
بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان تاکید می ورزد که یک کشور فاسد وآلوده به مواد مخدر هرگز شریک قابل اعتمادی نخواهد بود که بتواند از خود یا منافع ایالات متحده و کمک کننده گان محافظت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، سیگر هشدار می‌دهد که نیروهای امنیتی افغانستان تا سال 2024 نیز توان فعالیت، بی پشتیبانی امریکا را نخواهند داشت، همچنان این اداره تاکید دارد که نیروهای امنیتی این کشور نمی‌توانند هدف عملیاتی را بی پشتیبانی مالی وحمایت های دیگر امریکا  تا سال 2024 برآورده سازند.

سیگار: توانایی‌ نیروهای افغانستان در امر مبارزه با شورشیان کاهش یافته‌است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2021
سیگار: توانایی‌ نیروهای افغانستان در امر مبارزه با شورشیان کاهش یافته‌است

او می افزاید که هیچ زمانی آینده افغانستان به اندازه یی کنونی با خطرها آمیخته نبوده است.

جان ساپکو، بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان در این باره گفت: "حکومت افغانستان توانسته در گذشته ازچنین اوضاع رهایی یابد؛امروزه گزارش های ما نشان می دهند که جامعه جهانی باید درک کند که حکومت افغانستان بر یک هدف تمرکز کرده است و آن بقایش است. افغانستان نسبت به هر زمانی دیگر وابسته به کمک های جهانی است. این مبالغه نخواهد بود که اگرکمک های خارجی متوقف و مذاکرات صلح ناکام شوند، نیروهای طالبان در دروازه های کابل خواهند رسید".

سیگر تاکید می ورزد که یک کشور فاسد وآلوده به مواد مخدر هرگز شریک قابل اعتمادی نخواهد بود که بتواند از خود یا منافع ایالات متحده و کمک کننده گان محافظت کند: "با وجود همه معیارها و نامه های گسترده ضد فساد که میان سفارتخانه های خارجی در کابل و کاخ ریاست جمهوری افغانستان رد و بدل شده اند به نظرمی رسد اقدامات ضد فساد حکومت افغانستان تا حد زیادی بی نتیجه مانده اند".

پنتاگون: هنوز تصمیمی درباره بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان نگرفته ایم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
پنتاگون: هنوز تصمیمی درباره بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان نگرفته ایم

درهمین حال انتونی بلنکین، وزیرخارجه ایالات متحده می گوید که تاکنون تصمیم درباره بیرون شدن یا ماندن نیروهای امریکایی درافغانستان نهایی نشده است: "همانگونه که ما بازنگری توافق نامه را ادامه می دهیم. ما با تلاش های سیاسی نیز به پیش می رویم تا دوطرف افغانی را به مذاکره واداریم و به توافق هایی دست یابند که بنای یک صلح پایدار را در افغانستان خواهند گذاشت. همچنان می کوشیم از دیگران بشنویم و کشورهای همسایه منافع بزرگ درافغانستان دارند".

از سویی دیگر، جان ساپکو می افزاید که در کنار دو هزار و پنج صد سرباز امریکایی، شش هزار پیمانکار امریکایی و هفت هزار پیمانکار کشورهای دیگر نیز در افغانستان فعالیت دارند که خروج این پیمانکاران برای نیروهای امنیتی افغانستان ویرانگر خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала