کنفرانس درباره افغانستان؛ مشارکت از همه جناح‌ها تائید شد

CC BY 2.0 / DFID / Russia's Special Representative for Afghanistan Zamir Kabulovکنفرانس درباره افغانستان؛ مشارکت از همه جناح‌ها تائید شد
کنفرانس درباره افغانستان؛ مشارکت از همه جناح‌ها تائید شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2021
عضو شوید
درخواست برای شرکت در کنفرانس مسکو درباره افغانستان، از سوی تمام شرکت‌کننده‌گان تایئد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در خصوص افغانستان تایئد کرده است، افرادیکه به مسکو دعوت شده اند، مشارکت خود را تائید کرده اند و به مسکو در نشست اشتراک می‌کنند.
آقای کابلوف درمورد مشارکت امریکا در جلسه مسکو نیز گفت که زلمی خلیلزاد فرستاده امریکا در مورد صلح افغانستان، در این جلسه شرکت خواهد کرد.

Замир Кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
کابلوف: امریکا چین و پاکستان در نشست مشورتی صلح افغانستان به مسکو دعوت شدند

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که قرار است بخاطر مشورت در خصوص صلح افغانستان در 18 مارچ نشست مشورتی در مسکو برگزار شود.
همچنان ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیا از وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه (9، مارچ)، تاکید کرد، که در این نشست مشورتی صلح افغانستان، ایالات متحده امریکا، چین، پاکستان و نمایندگان دولت، گروه طالبان و سیاست‌گران افغانستان دعوت شده اند.
محمد نعیم وَردَک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر همچنان تاکید کرد که گروه طالبان در این نشست دعوت شده اند، و این تحت بررسی قرار دارد.
مسکو پیش از این نیز دو بار میزبان نشستی با حضور شماری از سیاست‌گران و نمایندگان گروه طالبان بوده است.
روسیه در حالی این کنفرانس را برگزار می‌کند که آمریکا به تازگی پیشنهاد برگزاری کنفرانسی در مورد روند صلح افغانستان را در ترکیه داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала