چاووش‌ اوغلو: نشست صلح افغانستان در ماه اپریل برگزار خواهد شد

© AP Photo / Burhan Ozbiliciچاووش‌ اوغلو: نشست صلح افغانستان در ماه اپریل برگزار خواهد شد
چاووش‌ اوغلو: نشست صلح افغانستان در ماه اپریل برگزار خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2021
عضو شوید
وزیر خارجه ترکیه تاکید دارد که قرار است که ترکیه برای افغانستان یک نماینده ویژه نیز بگمارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مولود چاووش‌ اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، می‌گوید که نشست صلح افغانستان در ماه اپریل در استانبول برگزار می‌شود.

در همین حال، حامد کرزی، رییس جمهور پیشین گفته است برای این که در نشست ترکیه درباره صلح نتیجه یی به دست بیاید،  باید گفت و گوهای بیشتر میان سیاست گران کشور و طالبان انجام شوند.

کنفرانس درباره افغانستان؛ مشارکت از همه جناح‌ها تائید شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2021
کنفرانس درباره افغانستان؛ مشارکت از همه جناح‌ها تائید شد

آقای کرزی در یک گفت و گوی ویژه با اسوشیتد پرس،  نشست مسکو را فرصت خوبی برای آماده شدن به مذاکرات استانبول و گرفتن یک نتیجه از این نشست خواند.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور، ابراز امیدواری می کند که طرح امریکا به تسریع روند صلح در کشور بانجامد. او بر گفتگوها میان حکومت و سیاست گران دیگر با طالبان پیش از نشست استانبول نیز تاکید می ورزد. 

آقای کرزی گفت: "ما باید از پیش برای استانبول آماده باشیم. مسکو یک فرصت است و سپس میان ما و طالبان باید گفتگوهای بیشتری انجام شوند. ما با آمادگی برای نتیجه گیری به استانبول خواهیم رفت".

پیش ازاین وزیرامور خارجه امریکا در نامه یی از برگزاری نشست صلح برای افغانستان در ترکیه خبرداده بود و در آن نامه از رییس جمهور غنی خواسته شده بود که با شماری از سیاست گران کشورهمچون عبدالله عبدالله،حامد کرزی و عبدب الرب رسول سیاف  درباره روند صلح رایزینی هایش را ادامه دهد. 

وزیرخارجه ترکیه می گوید که قرار است که ترکیه برای افغانستان یک نماینده ویژه نیز بگمارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала