نکوهش انفجار هرات از سوی اشرف غنی 

© @https://twitter.com/ARG_AFGنکوهش انفجار هرات از سوی اشرف غنی 
نکوهش انفجار هرات از سوی اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه ای در پیوند به انفجار موتر بمب شب گذشته در شهر هرات، این یورش را نکوهش کرد. 
افزایش شمار جان باخته‌گان انفجار موتربم گذاری شده در هرات به ۸ تن
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
افزایش شمار قربانیان انفجار خونین هرات

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز با نشر اعلامیه ای مطبوعاتی در پیوند به انفجار موتر بمب شب گذشته شهر هرات نوشت: گروه طالبان شب گذشته در ناحیه چهاردهم شهر هرات با انفجار موتر بمب گذاری شده، به شمول کودکان و زنان، شماری از هموطنان ما را شهید، زخمی و شماری از خانه های مسکونی را ویران نمودند‌.
در ادامه این اعلامیه آمده است، که رئیس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن شدید این حمله تروریستی گفت: طالبان با ادامۀ جنگ نامشروع و خشونت شان علیه مردم، یکبار دیگر نشان دادند، که نه تنها به حل بحران کنونی به گونه صلح آمیز و اساسی اراده ندارند، بلکه با پیچیده ساختن وضعیت، فرصت فراهم شده بخاطر صلح را ضایع می سازند.
ارگ افزوده است، که طالبان و حامیان آنان این را درک نمایند که با چنین حملات بر افراد ملکی و تاسیسات عامه، بجز نفرت و انزجار مردم، هیچ چیزی را بدست نمی آورند. آنان بخاطر وحشت شان، در برابر خداوند متعال و ملت مسئول و روی سیاه خواهند بود.
در پایان این اعلامیه آمده است، که رئیس جمهور غنی مراتب همدردی و غمشریکی خویش را به خانواده های شهدا ابراز داشته و به مسئولان مربوطه بخاطر درمان زخمیان و رسیدگی به خانواده قربانیان و همچنان بررسی چگونگی وقوع رویداد متذکره و مجازات عاملان آن، هدایت های لازم داد.

یادآوری می کنیم، که بر بنیاد آخرین خبر ها آمار تلفات انفجار جمعه‌شب(22حوت) در حوزه چهاردهم شهر هرات به هشت کشته و 60 زخمی افزایش یافته است.

سید وحید قتالی والی هرات می‌گوید، که یک موتر نوع فلانکوچ پر از مواد انفجاری شب گذشته در نزدیک حوزه چهاردهم پولیس هرات انفجار کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала