ابراز نگرانی تهران-اسلام آباد از حضور داعش در افغانستان

© Flickr / Global Panoramaابراز نگرانی تهران-اسلام آباد از حضور داعش در افغانستان
ابراز نگرانی تهران-اسلام آباد از حضور داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2021
عضو شوید
 نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان و معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران از حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان و تهدیدات آن برای صلح و امنیت منطقه ابراز نگرانی کردند.
دستگیری مسئول جلب و جذب گروه داعش برای ولسوالی پچیراگام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2021
دستگیری مسئول جلب و جذب گروه داعش برای ولسوالی پچیراگام

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، صادق خان نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است، امروز یکشنبه با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران دیدار و پیرامون تحولات افغانستان و به ویژه روند صلح آن کشور تبادل نظر کرد.

در این دیدار صادق خان ضمن اشاره به تاثیرپذیری دو کشور ایران و پاکستان از تحولات افغانستان خواهان همکاری گسترده تر دو کشور در زمینه برقراری صلح پایدار در افغانستان شد.

عراقچی با ابراز امیدواری نسبت به بهره برداری از فرصت‌های صلح، اظهار داشت: صلح توام با رعایت حقوق اساسی مردم افغانستان و حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته مورد حمایت ایران خواهد بود.

وی از موضع نماینده ویژه پاکستان در خصوص همکاری نزدیک در موضوعات مربوط به افغانستان استقبال کرده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را بدین منظور اعلام کرد.

دو طرف همچنین از حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان و تهدیدات آن برای صلح و امنیت منطقه ابراز نگرانی کرده و توافق کردند تا در خصوص تحولات صلح افغانستان به مشورت‌های خود ادامه دهند.

یادآوری می کنیم، که جنگجویان گروه تروریستی داعش در ولایت های ننگرهار، جوزجان، کنر و چند ولایت دیگر افغانستان حضور گسترده دارند و امروز هم در ولایت ننگرهار مسئول جلب و جذب این گروه تروریستی برای ولسوالی چپراگام از سوی نیروهای امنیت ملی این کشور دستگیر شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала