وزارت داخله باید درباره انتقال مواد انفجاری توسط یک رسانه وضاحت بدهد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت داخله باید درباره انتقال مواد انفجاری توسط یک رسانه وضاحت بدهد
 وزارت داخله باید درباره انتقال مواد انفجاری توسط یک رسانه وضاحت بدهد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2021
عضو شوید
کمیته مصونیت خبرنگاران در افغانستان از وزارت داخله خواستار وضاحت درباره ادعای دست داشتن یک رسانه در انتقال مواد انفجاری شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، کمیته مصونیت خبرنگاران افغان، خواهان وضاحت در مورد اظهارات طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله درباره انتقال مواد انفجاری توسط یکی از رسانه‌های خصوصی شده است.

این کمیته گفته است که طبق معلومات به دست آمده، «ظاهراً حرف‌های سخنگوی وزارت امور داخله همه جانبه نبوده است».

طارق آرین روز دوشنبه، بیست‌وپنجم حوت در توییتی اعلام کرد که یکی از رسانه‌های خصوصی در انتقال مواد انفجاری دست دارد و از این بابت ابراز تأسف کرد. او هم‌چنان نوشت که تحقیقات در این مورد جریان دارد.

کمیته مصونیت خبرنگاران افغان این اظهارات را نگران‌کننده خوانده و از وزارت امور داخله خواسته است که هرچه زودتر به صورت رسمی در این مورد وضاحت دهد.

طارق آرین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2021
آرین: یک رسانه خصوصی در انتقال مواد انفجاری به کابل دست دارد

در اعلامیه کمیته مصونیت خبرنگاران آمده است که وزارت امور داخله به عنوان نهادی که مسوولیت تأمین امنیت مردم را بر عهده دارد، باید در نشر معلومات بیش‌ترین دقت را به خرج دهد؛ زیرا نشر معلومات غیرموثق سبب مغشوش ساختن اذهان عامه و خدشه‌دارشدن روابط رسانه‌ها با این وزارت می‌شود.

این کمیته هم‌چنان گفته است که صحبت‌های گنگ و کلی از آدرس یک نهاد رسمی دولتی نگران‌کننده است و از اعتبار آن می‌کاهد.

در اعلامیه کمیته مصونیت آمده است: «در وضعیتی که خبرنگاران و رسانه‌ها به صورت مستقیم هدف قرار می‌گیرند و حملات هدفمند علیه آنان افزایش یافته، اظهارات این چنینی ضربه بزرگی بر آزادی بیان و رسانه‌ها می‌زند».

کمیته مصونیت از وزارت امور داخله خواسته است که این موضوع را به صورت جدی تعقیب و تحقیق کند و در صورتی که اظهارات خلاف واقع ثابت شود، در این زمینه طبق فوانین اقدامات لازم را انجام دهد.

این کمتیه هم‌چنین گفته است که از آدرس وزارت امور داخله در گذشته نیز اظهارات خلاف واقع نشر و پخش شده است و این وزارت باید به آن رسیده‌گی کند.

طبق گزارش‌ها، مالک یکی از رسانه‌های خصوصی برای تهیه مواد مورد نیاز برای آتش‌بازی به مناسبت جشن نوروز قراردادی را بسته است که از سوی سخنگوی وزارت امور داخله مواد انفجاری قلم‌داد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала