واکنش‌ها در افغانستان به اتهام واردات مواد منفجره توسط یک رسانه

© Fotolia / Marcociannarelواکنش‌ها در افغانستان به اتهام واردات مواد منفجره به یک رسانه
واکنش‌ها در افغانستان به اتهام واردات مواد منفجره به یک رسانه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان اعلام کرد که که یک رسانهٔ خصوصی در انتقال مواد انفجاری دست دارد، تاکنون تحقیقات در مرحله انکشافی قرار دارد و آنچه نشر شده است مستند می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان امروز دوشنبه (15 مارچ)، اعلام کرد که با تاسف دریافتیم که یک رسانهٔ خصوصی در انتقال مواد انفجاری دست دارد. پرسش‌های جدی در این رابطه وجود دارد و ما برای رسیدن به پاسخ مطلوب کار می‌کنیم.

سخنگوی وزارت داخله افزود که مردم حق دارند در مورد موضوعات مهم امنیت و ضد امنیت بدانند. همین مردم هستند که هر روز قربانی می‌شوند. به‌زودی در مورد آنچه نشر کردم جزییات بیشتر‌ می‌دهیم. پروسهٔ شریک‌سازی اطلاعات در سه مرحله صورت می‌گیرد. ابتدایی، انکشافی و نهایی.

او افزود که تاکنون تحقیقات در مرحله انکشافی قرار دارد و  آنچه نشر شده است مستند می‌باشد. شواهد انکار ناپذیر موجود است و ممکن پهلوهای دیگر در قضیه دخیل باشد.

کمیته مصونیت خبرنگاران در افغانستان در واکنش به این گزارش از وزارت داخله خواستار وضاحت درباره ادعای دست داشتن یک رسانه در انتقال مواد انفجاری شد.

این کمیته تاکید دارد که طبق معلومات به دست آمده،: "ظاهراً حرف‌های سخنگوی وزارت امور داخله همه جانبه نبوده است".

تلویزیون خصوصی آرزو که گویا از سوی وزارت داخله متهم به این رویداد است، با نشر یک خبرنامه اعلام کرد که  آن‌جایی‌که در سال‌های گذشته، تلویزیون آرزو برنامه‌ی آتش‌بازی را به خاطر شادی شهروندان کشور و مهمان‌های خارجی در شب‌های نوروز تحت پوشش نشراتی قرار می‌داد، بنابر تقاضا و انتظار مردم، امسال نیز به پیش‌واز از سال 1400 هجری خورشیدی و میزبانی بهتر و خوب‌تر از مهمان‌های داخلی و خارجی که جهت شرکت در جشن نوروز و میله‌ی عنعنوی گل‌سرخ به شهرمزارشریف تشریف می‌آوردند، برنامه داشت تا مراسم آتش‌بازی را تحت پوشش نشراتی خود قرار دهد.

خبرنامه این تلویزیون می افزاید: "تلویزیون جهانی آرزو جهت تأمین امنیت و پوشش نشراتی این مراسم، قبلن با مقام ولایت بلخ، فرماندهی پولیس بلخ، ریاست امنیت ملی بلخ و ریاست اطلاعات و فرهنگ بلخ هماهنگی کرده‌است".

این در حالی است که در چند ماه اخیر رویدادهای تروریستی ناشی از انفجار ماین‌های مقناطیسی و جاسازی شده در شهر کابل به گونه بی‌سابقه افزایش یافته است.
در تازه‌ترین مورد، یک انفجار پس از چاشت امروز دوشنبه (15 مارچ)، بر یک موتر کاستر در شهر کابل رخ داده‌است که در نتیجه 15 غیرنظامی، زخم برداشته‌اند.

مسوولیت رویدادهای تروریستی اخیر در شهر کابل را فرد یا گروهی به عهده نمی‌گیرد اما دولت افغانستان می‌گوید که گروه طالبان پشت این رویدادها قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала