نیوزویک: تنها گزینه ای اشرف غنی کناری گیری از قدرت است

© @https://twitter.com/ARG_AFGنیوزویک: تنها گزینه ای اشرف غنی کناری گیری از قدرت است
نیوزویک: تنها گزینه ای اشرف غنی کناری گیری از قدرت است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
عضو شوید
نشریه امریکایی نیوزویک با بیان اینکه مردم افغانستان از طرح جایگزینی دولت کنونی با یک دولت فراگیر و مشارکتی رضایت دارند، اظهارداشت که اشرف غنی گزینه‌ای جز کناره‌گیری ندارد.

  اشرف غنی: بدون برگزاری انتخابات قدرت را واگذار نمی‌کنم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
اشرف غنی: بدون برگزاری انتخابات قدرت را واگذار نمی‌کنم
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، نشریه امریکایی «نیوزویک» نوشت که اشرف غنی و تیمش باید از ایجاد موانع بیشتر در مذاکره با طالبان جلوگیری کنند و رهبری سیاسی افغانستان نیز باید در روند مذاکرات صلح با طالبان با اتحاد به پیش برود و از طرح صلح امریکا حمایت کند.

نیوزویک افزود، که ذینفعان منطقه‌ای نیز باید در مورد اجماع کنونی آمریکا و پاکستان محتاط باشند و از نزدیک با رهبران افغانستان همکاری کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: «اشرف غنی از آغاز اولین دوره ریاست جمهوری‌اش در سال 2014 از منافع واشنگتن در افغانستان نمایندگی کرده است؛ از جلب رضایت پاکستان تا تشدید جنگ در افغانستان و زندانی کردن غیرقانونی افغانستانی ها به نام مبارزه با تروریسم، دولت کابل تمام تلاش خود را برای افغانستانی کردن جنگ آمریکا در افغانستان انجام داده است».

نوشتار می‌افزاید: «اتکای بیش از حد اشرف غنی به آمریکا در سطح منطقه باعث ایجاد و تقویت جو بی‌اعتمادی و عدم همکاری کابل و قدرت‌های منطقه‌ای مانند روسیه، چین و ایران شده است و هر یک از این کشورها، به دلیل نگرانی‌های امنیتی خود، بطور مستقل ارتباط خود را با طالبان گسترش داده‌اند. روابط فزاینده طالبان با آمریکا و قدرت‌های منطقه‌ای، دولت غیر محبوب غنی را بیش از پیش منزوی کرد».

نیوزویک ادامه داد: دولت کنونی افغانستان، اعتماد و حمایت مردم خود را از دست داده است، در کابل اوضاع از کنترل خارج شده و حلقه امنیتی در کابل بویژه در "منطقه سبز" و اطراف کاخ ریاست جمهوری تنگ‌تر شده است.

نشریه آمریکایی همچنین اظهارداشت: به نظر بعید می‌رسد که دولت اشرف غنی بتواند در برابر بحران کنونی دوام بیاورد، این دولت گزینه‌ای جز کناره‌گیری ندارد.

از سوی دیگر به نظر‌می‌رسد مردم افغانستان تحت فشار و وخیم‌تر شدن شرایط نیز با برنامه جایگزینی دولت غنی با یک دولت فراگیر و مشارکتی که طالبان نیز جزیی از آن باشد، موافق هستند.

یادآوری می کنیم، که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در سمیناری امروز با عنوان «اولویت‌های سیاست خارجی و اصلاحات دستگاه دیپلماسی افغانستان» با اشاره به طرح آمریکا برای جایگزینی دولت کنونی کابل با یک دولت انتقالی تصریح کرد که بدون برگزاری انتخابات قدرت را واگذار نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала