شکایت دانشجویان خوابگاه دخترانه‌ی دانشگاه کابل: ده روز است که به ما غذا نداده اند

© کریمدانشجویان «تساوی جنسیت و مطالعات زنان» دانشگاه کابل نخستین دور را فارغ داد
دانشجویان «تساوی جنسیت و مطالعات زنان» دانشگاه کابل نخستین دور را فارغ داد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
عضو شوید
دانشجویان خوابگاه دخترانه دانشگاه کابل می‌گویند که مسئولان خوابگاه به آن‌ها در مورد ندادن غذا دلیل ارائه نکرده،‌ اما گفته‌اند که امکان دارد روند توزیع غذا پس از عید نوروز از سر گرفته شود.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "اطلاعات روز" شماری از دانشجویان مقیم خوابگاه دخترانه‌ی دانشگاه کابل می‌گویند که از زمان آغاز درس‌های حضوری دانشگاه نه تنها برای‌شان در خوابگاه غذا داده نمی‌شود، بلکه از بیرون نیز اجازه نمی‌دهند که مواد خام را برای پخت‌وپز به داخل خوابگاه بیاورند.

چندین دانشجو به شرط افشانشدن نام‌شان به این رسانه گفته اند که  شب و روز را از روی مجبوریت با «برگر» و یا نان خشک سپری می‌کنند و برخی اوقات گرسنه نیز می‌خوابند. به گفته‌ی این دانشجویان، آن‌ها اجازه ندارند که بالُن گاز، اجاق و مواد خام خوراکی را از بیرون به داخل خوابگاه بیاورند.

قصهٔ یک شکست عشقی در دانشگاه کابل و مجنونی که طالب شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2021
قصهٔ یک شکست عشقی در دانشگاه کابل و مجنونی که طالب شد

این دانشجویان که شماری از آن‌ها از ضعف اقتصادی نیز شکایت دارند،‌ گفته اندکه تنها اجازه دارند که مواد خوراکی پخته‌شده را به خوابگاه ببرند، درحالی که توانایی خرید آن‌را نیز ندارند.

دانشجویان خوابگاه دخترانه دانشگاه کابل می‌گویند که مسئولان خوابگاه به آن‌ها در مورد ندادن غذا دلیل ارائه نکرده،‌ اما گفته‌اند که امکان دارد روند توزیع غذا پس از عید نوروز از سر گرفته شود.

از سوی هم، برخی از این دانشجویان گفته‌اند که مسئولان خوابگاه هر شب حاضری می‌گیرند و آن‌ها حتا برای یک شب اجازه ندارند بیرون از خوابگاه در خانه‌ی اطرافیان و یا فامیل‌های‌شان سپری کنند؛ زیرا به گفته‌ی آن‌ها، با یک شب غیرحاضری از خوابگاه برای همیشه اخراج می‌شوند.

برخی دیگر از این دانشجویان گفته‌اند در صورتی که دو شب پی‌هم در خوابگاه حضور نداشته باشند، از خوابگاه اخراج می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала