غنی: هرگز اجازه نمی‌دهم که حقوق خبرنگاران ضایع شود

© Photo / facebook account of argاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2021
عضو شوید
رئیس جمهور غنی در بیانیه‌ای به مناسبت روز ملی خبرنگار گفته که اجازه نمی‌دهد زیر هیچ عنوانی، حقوق خبرنگاران پامال و ضایع شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ی ارگ، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور امروز چهارشنبه (27 حوت) در بیانیه‌ای به مناسبت روز ملی خبرنگار گفته که قانون اساسی کشور آزادی بیان را تضمین کرده است. افغانستان در سطح کشورهای منطقه در رتبه بندی جهانی آزادی رسانه‌ها از جایگاه خوبی برخوردار است.

  اشرف غنی: بدون برگزاری انتخابات قدرت را واگذار نمی‌کنم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
اشرف غنی: بدون برگزاری انتخابات قدرت را واگذار نمی‌کنم

آقای غنی افزوده:"من در بخش حمایت‌های حقوقی و معنوی از خبرنگاران و فعالیت آزاد رسانه‌ها هدایت مشخص داده بودم، عفو جریمه‌های مالیاتی رسانه‌ها، اقدام جدی برای رسیدگی به دوسیه‌های خشونت علیه خبرنگاران، تامین امنیت خبرنگاران، کمک به صندوق حمایت از خبرنگاران و ایجاد کمیته مشترک حکومت و رسانه‌ها از مجموعه اقدامات حکومت به شمار می‌رود."

او همچنین یادآور شده که قانونمند شدن فعالیت خبرنگاران مطابق قانون کار را مهم خوانده و گفت که تطبیق این کار مستلزم حمایت مالکان رسانه‌ها است.

رییس جمهور ابراز امیدواری کرده که اتحادیه‌های صنفی خبرنگاران همراه با مسوولین ذیربط دولتی، روی بسته‌های مشخص حمایوی گفتگو کنند تا برای خبرنگاران فضای مصوون فراهم شود.

او یک بار دیگر بر اصل آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات تاکید کرده و گفته که زیر هیچ گونه شرایط در روند صلح، حقوق اساسی خبرنگاران ضایع نخواهد شد.

رییس جمهور همچنین از خبرنگاران خواسته که برای معیاری سازی فعالیت‌ها خود تلاش کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала