رایزنی وزیر خارجه پاکستان با گوترش درباره وضعیت افغانستان

© AP Photo / Seth Wenigرایزنی وزیر خارجه پاکستان با گوترش درباره وضعیت افغانستان
رایزنی وزیر خارجه پاکستان با گوترش درباره وضعیت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
عضو شوید
 وزیر امور خارجه پاکستان در آستانه سفر وزیر دفاع امریکا به هند، طی تماس تیلیفونی با دبیرکل سازمان ملل درباره اوضاع افغانستان و اختلافات در شبه‌قاره رایزنی کرد.

 رایزنی گوترش با روسیه و آمریکا در مورد کنفرانس افغانستان در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
رایزنی گوترش با روسیه و آمریکا در مورد کنفرانس افغانستان در ترکیه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا از منابع رسمی پاکستان، شاه محمود قریشی و انتونیو گوترش روز جمعه در یک تماس تیلیفونی در خصوص موضوعات مهم در دستور کار سازمان ملل از جمله مقابله با بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ به تبادل نظر پرداختند.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر امور خارجه این کشور درخصوص بهبود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، تلاش‌های بین المللی برای تسهیل در بدهی خارجی کشورها، دسترسی عادلانه به واکسن کرونا برای کشورهای در حال توسعه، ماموریت صلح‌بانی، اختلاف بر سر کشمیر و همچنین روند صلح افغانستان مواضع پاکستان را تشریح کرد.

قریشی با قدردانی از نقش مدیریتی گوترش در زمان های دشوار، از آمادگی وی برای حضور در دوره دوم ریاست سازمان ملل استقبال کرد و افزود: پاکستان از انتصاب گوترش برای یک دوره پنج ساله دیگر کاملا حمایت می‌کند.

انتونیو گوترش هم طرف پاکستانی را از تلاش‌های سازمان ملل برای کمک به اوضاع افغانستان مطلع کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز با تاکید بر آنچه  وی مشارکت مثبت این کشور در بحث افغانستان خواند، افزود: ضروری است که همه ذی‌نفعان در افغانستان از فرصت تاریخی استفاده و با همکاری یکدیگر برای ایجاد یک توافق سیاسی گسترده و فراگیر ضمن هوشیاری مقابل اقدامات خرابکارانه مخالفان صلح تلاش کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала