حکمتیار: دولت موقت باید پیش از بیرون شدن نیروهای خارجی ایجاد شود

© Sputnik / JAKحکمتیار: دولت موقت باید پیش از بیرون شدن نیروهای خارجی ایجاد شود
حکمتیار: دولت موقت باید پیش از بیرون شدن نیروهای خارجی ایجاد شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی افغانستان در حاشیه نشست مسکو گفت، که باید پیش از بیرون شدن نیروهای خارجی، دولت انتقالی در این کشور ایجاد شود. 
حکمتیار: ناتو شکست‌ خود را در افغانستان پذیرفته‌است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2021
حکمتیار: ناتو شکست‌ خود را در افغانستان پذیرفته‌است

به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار در حاشیه نشست صلح مسکو گفت، که اگر قدرت در این کشور پیش از بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان به دولت انتقالی منتقل نشود، افغانستان می تواند با بحران دیگری روبرو شود.

 وی گفت: "دولت کنونی در کابل محصول اشغال و علت اصلی جنگ است و درگیری [مسلحانه] هرگز پایان نخواهد یافت و همه باید به لزوم ایجاد یک دولت انتقالی پی ببرند که برای همه پذیرفتنی است و از این دولت موقت خواسته شود تا اصول انجام انتخابات را تدوین کند".

به گفته وی، گروه طالبان خواسته های قانونی را مطرح می کند که باید به رسمیت شناخته شود و تحقق یابد - زندانیان طالبان باید آزاد شوند، دولت موجود باید با انتقال صلح آمیز قدرت به دولت انتقالی موافقت کند، رهبران طالبان باید از لیست سیاه ایالات متحده بیرون شوند.

حکمتیار اظهار داشت، که همه طرف های درگیری افغانستان باید با آتش بس بدون قید و شرط موافقت کرده و مفاد توافق نامه دوحه را رعایت کنند. به گفته وی، افغانستانی ها از جنگ خسته شده اند و از کسانی که اصرار به ادامه جنگ دارند متنفر هستند.

رهبر حزب اسلامی افغانستان از سیاست دولت افغانستان انتقاد کرد، که به نظر وی، بیشتر مفاد توافق نامه ها با حزب اسلامی را نقض می کند و از آزادی زندانیان از میان طرفداران آن خودداری می کند. به گفته حکمتیار ، 3000 هوادار حزب اسلامی در زندان بسر می برند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала