گسترش روابط دوجانبه / محور گفتگوی تلفنی وزیران خارجه افغانستان و پاکستان

© @https://www.mfa.gov.afمحور گفتگوی تلفنی وزیران خارجه افغانستان و پاکستان
محور گفتگوی تلفنی وزیران خارجه افغانستان و پاکستان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
عضو شوید
محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجهٔ کشور با شاه‌محمود قریشی وزیر امور خارجهٔ پاکستان از طریق تلفن روی گسترش روابط دوجانبه و تقویت روند صلح افغانستان گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در این تماس تلفنی که روز گذشته (جمعه 29 حوت) انجام شد، آقای اتمر اعلامیهٔ پایانی نشست مسکو را گامی مهم در راستای تقویت گفتگوهای صلح افغانستان دانسته، نقش همه‌ کشورهای منطقه‌ و جهان، به‌شمول پاکستان، را در حمایت از موفقیت پروسهٔ صلح بااهمیت خواند.

اتمر با  هیأت غیردولتی پاکستان دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2021
اتمر با هیأت غیردولتی پاکستان دیدار کرد

وی افزود که دوطرف همچنان روی نتایج گفتگوهای صلح مسکو و نتایج مورد انتظار از گفتگوهای انقره صحبت نموده، نشست‌های مسکو و انقره را ادامه و تقویت‌کنندهٔ پروسهٔ صلح دوحه دانستند.

در همین حال وزیر خارجه پاکستان اطمینان داد که پاکستان در نشست‌های پیش‌رو به‌شمول نهمین کنفرانس قلب آسیا – پروسۀ استانبول در دوشنبه در اواخر ماه مارچ، دور بعدی گفتگوهای صلح در ترکیه و همچنان دیدار مجازی وزرای خارجه که از سوی ملل متحد برگزار خواهد شد، شرکت نموده، سهم فعال خواهد داشت.

در این گفتگوی تلفنی، دو طرف روی تقویت روابط اقتصادی از طریق مکانیزم‌های موجود میان دو کشور صحبت نموده و تأکید کردند که تأمین صلح و ثبات در تحقق پروژه‌های اتصال منطقه‌یی و پیوند دادن آسیای جنوبی با آسیای مرکزی از طریق افغانستان نقش کلیدی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала