تیرباران شش غیرنظامی به‌شمول زنان و کودکان توسط طالبان در فاریاب

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان افغانستان
طالبان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
عضو شوید
نیروهای ارتش در شمال کشور تأیید می‌کنند که جنگ‌جویان گروه طالبان شش غیرنظامی به‌شمول زنان و کودکان را در ولسوالی گرزیوان این ولایت کُشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک،  قول اردوی 209 شاهین در شمال کشور می‌گوید که گروه طالبان شش غیرنظامی را به شمول دو زن و دو کودک در ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب کشته‌اند.

حنیف رضایی، سخنگوی این قول اردو روز شنبه، سی‌ام حوت، گفته است که این افراد در دو حادثه جداگانه که به روز جمعه و بامداد امروز رخ داده، جان باخته‌اند.

طالبان - افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
طالبان 16 غیرنظامی را در جلریز ربودند

به گفته او در رویداد نخست، طالبان دو نوجوان را در ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب، زمانی که از محل کار به طرف‌ خانه‌های‌شان در حرکت بوده‌اند، در مسیر راه تیرباران کرده‌اند.

او از کشته شده‌گان این رویداد، به نام‌های نجم‌الدین و عبدالقادر یاد کرده و گفته است که آنان در بازار «سرچکان» ولسوالی گرزیوان دکان داشته‌اند.

آقای رضایی تأکید کرده است که هنوز علت این رویداد مشخص نیست.

به همین ترتیب سخنگوی قول اردوی 209 شاهین افزوده است که گروه طالبان به رهبری ملا حمشت‌الله حوالی ساعت 12 بامداد امروز، بر یک منزل مسکونی در منطقه «جرقلعه» ولسوالی گرزیوان یورش برده‌اند و چهار عضو خانواده‌ی یک سرباز ارتش منطقه‌ای را به قتل رسانده‌اند.

او خاطر نشان کرد که کشته‌گان این رویداد شامل دو زن و دو کودک دو ساله و سه ساله بوده‌اند.

آقای رضایی این حمله را یک جنایت خوانده و گفته است: «این جنایت‌های طالبان بر علیه مردم و کودکان خلاف تمام موازین اسلامی و حقوق بشری است. افراد ملکی، خانواده‌های سربازان و طالبان در قوانین منازعات مسلحانه در جمع نیروهای محارب قرار ندارد، اما جنایت‌کاران طالب همواره با این گونه جنایت‌ها کوشش کردن شکست‌های‌شان از نیروهای دفاعی و امنیتی را جبران کنند.»

طالبان تاکنون در این مورد واکنش نشان نداده‌اند.

ولایت فاریاب در شمال کشور از جمله ولایت‌های نسبتاً نا امن است و گروه طالبان در آن فعالیت گسترده دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала