معین ارشد امنیتی وزارت داخله افغانستان: الله‌داد فدایی مرتکب هیچ جرمی نشده است

© Photo / Facebook account of Maidan Wardak Province Commandمعین ارشد امنیتی وزارت داخله افغانستان: الله‌داد فدایی مرتکب هیچ جرمی نشده است
معین ارشد امنیتی وزارت داخله افغانستان: الله‌داد فدایی مرتکب هیچ جرمی نشده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
عضو شوید
معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله افغانستان می گوید، که فرمانده پیشین ولایت میدان ورد در رخداد ولسوالی حصه ای اول بهسود مرتکب هیچ جرمی نشده است. 

  وزیر داخله: پرونده‌ الله ‌داد فدایی زیر بررسی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2021
وزیر داخله: پرونده‌ الله ‌داد فدایی زیر بررسی است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، عبدالصبور قانع، معین ارشد امور امنیتی وزارت داخله می‌گوید که الله‌داد فدایی در پیوند به حادثه‌ی ولسوالی حصه‌ی اول بهسود ولایت میدان‌وردک مرتکب هیچ جرمی نشده است.

قانع امروز (شنبه، ۳۰ حوت) در نشست خبری مشترک مسئولان سکتورهای امنیتی گفت که تنها سه پولیس در پیوند به این رویداد متهم شناخته شده‌اند.

به گفته‌ی او، به دلیل این که هیچ اتهامی در برابر الله‌داد فدایی ثابت نشده، او به‌عنوان فرمانده جدید پولیس ولایت لغمان تعیین شده است. آقای فدایی امروز رسما به کارش به‌عنوان فرمانده پولیس لغمان آغاز کرده است.

در تاریخ دهم دلو سال جاری نیروهای امنیتی تحت رهبری الله‌داد فدایی که در آن زمان فرمانده پولیس میدان‌وردک بود، بر معترضان در ولسوالی حصه‌ی اول بهسود ولایت میدان‌وردک تیراندازی کردند.

در نتیجه‌ی این تیراندازی دست‌کم ۱۱ نفر کشته و ۳۱ نفر دیگر زخمی شدند. بعدا وزارت داخله و کمیسیون مستقل حقوق بشر در گزارش‌های جداگانه‌ی‌شان تأیید کردند که قربانیان این رویداد همه غیرنظامیان بوده‌اند.

وزارت داخله همچنان گفته بود، که وظیفه‌ی الله‌داد فدایی به حالت تعلیق درآمده و پرونده‌ی او برای بررسی بیشتر به دادستانی کل فرستاده شده است.

جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل اما بارها در صحبت با روزنامه اطلاعات گفته بود، که هیچ پرونده‌ای را در این زمینه دریافت نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала