راسخ: هرچه عاجل جلو فاجعه‌ی بشری در بهسود گرفته شود

© Photo / Facebook account of Mahdi rasikhراسخ: هرچه عاجل جلو فاجعه‌ی بشری در بهسود گرفته شود
راسخ: هرچه عاجل جلو فاجعه‌ی بشری در بهسود گرفته شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2021
عضو شوید
نماینده غزنی در مجلس می گوید که حکومت با شعار تنفیذ قانون، حق ندارد به مردم بی‌گناه را آسیب برساند.

به گزارش اسپوتنیک، مهدی راسخ، نماینده‌ی میدان‌وردک در مجلس نمایندگان در واکنش به رویدادهای اخیر در ولسوالی بهسود، می‌گوید حکومت با شعار تنفیذ قانون، حق ندارد مردم ملکی و بی گناه را آسیب برساند.

خلیلی حکومت را به دامن زدن ادامه بحران در بهسود متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2021
خلیلی حکومت را به دامن زدن ادامه بحران در بهسود متهم کرد

در صفحه فیس‌بوک اش نگاشته است: "امروز متاسفانه طیاره های اردوی ملی در بهسود یک خانه نشیمن مردم محل را هدف شلیک راکت قرار داده که در نتیجه ی آن یک خانم شهید و دو نفر زخمی گردیده است".
آقای راسخ تاکید دارد که این اقدام نیروهای امنیتی با خشم مردم مواجه شده و تقابل شدید مردم و نیروهای امنیتی را در پی خواهد داشت. از بزرگان و متنفذین قوم میخواهیم هرچه عاجل دست به کار شده و با تدبیر و هوشیاری جلو رخداد یک فاجعه انسانی را بگیرند
او افزود :"ما به دکتر محب مشاور شورای امنیت ملی، سرپرست وزارت دفاع ملی و رییس امنیت ملی نیز پیام مردم را رسانده و خواستار حل قضایا از طریق بزرگان و متنفذین قوم شده ایم. امیدواریم هرچه عاجل جلو فاجعه را گرفته و در تفاهم با موسفیدان، فرهنگیان و متنفذین قوم قضیه را حل نموده نظم و امنیت را در منطقه برقرار سازند".

این درحالی است که روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته یک فروند چرخ‌بال ارتش در مربوطات ولسوالی بهسود میدان‌وردک سقوط کرد که به گفته‌ی وزارت دفاع، در این رویداد نُه نفر به‌شمول چهار عمله‌ی پرواز کشته شدند.

آرین: اگر کسی به یونیفورم نظامی دست اندازد، پولیس برفرق‌اش می‌کوبد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2021
آرین: اگر کسی به یونیفورم نظامی دست اندازد، پولیس برفرق‌اش می‌کوبد

وزارت دفاع گفته است که این چرخ‌بال از سوی افراد علی‌پور ساقط شده است. نزدیکان علی‌پور نیز تأیید کرده‌اند که چرخ‌بال ارتش از سوی آنان ساقط شده است.

یکی از نزدیکان علی‌پور می‌گوید که چرخ‌بال را زمانی هدف قرار داده‌اند که نیروهای امنیتی بر مواضع‌شان حمله کرده بودند. به گفته‌ی او، در نتیجه‌ی حملات نیروهای امنیتی پیش از سقوط چرخ‌بال، شش تن از افراد علی‌پور کشته و دو نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع شام روز گذشته اعلام کرد که در نتیجه‌ی حملات نیروهای امنیتی، 12 نفر از افراد علی‌پور کشته و شش نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.

رییس‌جمهور اشرف غنی و مسئولان ارشد امنیتی به انتقام‌گیری از عاملان سقوط این چرخ‌بال تأکید کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала