واکنش تند سیاست‌گران در مورد سرنگونی چرخبال ارتش و حمله نیروهای دولتی به بهسود

© Photo / MD / MDواکنش تند سیاست‌گران در مورد سرنگونی خرچبال ارتش و حمله نیروهای دولتی به بهسود
واکنش تند سیاست‌گران در مورد سرنگونی خرچبال ارتش و حمله نیروهای دولتی به بهسود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
عضو شوید
شمار از مقام‌های بلندپایه دولت سرنگونی چرخبال ارتش جنایت آشکار می‌داند.

دو روز پس از آن‌که یک چرخبال ارتش در ولسوالی حصه اول بهسود ولایت میدان وردک سقوط کرد، عبدالغنی علی‌‌پور، پذیرفت که این چرخبال توسط افراد او سقوط داده شده است.

از دیروز به این سو صدایی در شبکه‌های اجتماعی منسوب به عبدالغنی علی‌‌پور، دست‌به‌دست می‌شود که در آن او می‌پذیرد که افرادش یکی از چرخبال‌های ارتش را سقوط داده است.

طلوع نیوز به نقل از منابع امنیتی با نشر ویدیویی گزارش داده است که این چرخبال توسط یک جنگ افزار رهنمایی شده لایزری غیر از آر پی جی مورد هدف قرار گرفته است.

فواد معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی در واکنش به این رویداد گفته است که این وزارت به هر قیمت انتقام خود شهدای این حادثه تروریستی را می‌گیرد و عاملان آن به کیفر خواهد رساند.

در این حادثۀ ، نه تن به شمول چهار عملهٔ پرواز جان باختند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور افغانستان با بستگان قربانیان این حادثه تلیفونی صحبت کرده و برای آنان اطمینان داده که انتقام خون آنان را خواهند گرفت.

او گفت: "انتقام شهدای بهسود گرفته می شود، این جنایت قابل بخشش نیست و بی پاسخ نخواهد ماند".

امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری تاکید دارد که در آن شب هیچ عملیات نظامی بر ضد هیچ کس در ولسوالی بهسود پلان نشده بود.

او افزود: " قتل چهار پیلوت و پنج منسوب قطعات خاص یک جنایت آشکار است. عامل و یا عاملین این جنایت باید به سزای عمل خود برسند".

وزارت دفاع ملی امروز دوشنبه (22 مارچ) نیز با نشر یک خبرنامه گفته است که نیروهای امنیتی، عملیاتی را در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک راه اندازی کردند.

در ادامه این خبرنامه آمده است: "در نتیجه، 1 دیپوی بزرگ مهمات و مواد انفجاری، 1 قرارگاه و چندین پوسته اخاذی که جهت آزار وازیت مردم ملکی در محل ایجاد شده بود، کشف و تخریب گردید".

مهدی راسخ، نماینده غزنی در مجلس نمایندگان می گوید که حکومت با شعار تنفیذ قانون، حق ندارد مردم ملکی و بی گناه را آسیب برساند.

او در صفحه فیس‌بوک اش نگاشته است: "امروز متاسفانه طیاره های اردوی ملی در بهسود یک خانه نشیمن مردم محل را هدف شلیک راکت قرار داده که در نتیجه ی آن یک خانم شهید و دو نفر زخمی گردیده است".

شماری از اعضای مجلس نمایندگان همچنان در بیانیه‌ای خواستار توقف عملیات نیروهای دولتی در ولسوالی بهسود میدان‌ وردک شدند.

در بیانیه نمایندگان آمده است‌: "در شرایطی که دشمنان مردم افغانستان برای ساقط نمودن نظام سیاسی جمهوری اسلامی افغانستان کمر بسته اند،  تقویت همدلی و وحدت ملی، تحکیم رابطه دولت و مردم و و ایجاد صدای واحد و یک پارچه برای دفاع از نظام سیاسی، قطع جنگ و ویرانی و تامین امنیت و صلح پایدار در کشور ضرورت مبرم و حیاتی است".

 

یادآوری می کنیم، که از دو روز به این طرف نیروهای دولتی در بهسود عملیاتی را به منظور سرکوب علی‌پور فرمانده جبهه مقاومت مردمی راه‌اندازی کردند.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید: تاکنون 12 نفر از افراد علی‌پور کشته شده‌اند. همزمان منابع محلی می‌گویند، در این حملات به غیر نظامیان نیز خسارت جانی و مالی وارد شده است.

این حملات نیروهای دولتی به دنبال فرو افتادن یک چرخبال نیروهای ارتش در بهسود انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала