سال تعلیمی 1400 آغاز شد/ غنی وعده ساخت 1800مکتب را داد + ویدئو

© @https://twitter.com سال تعلیمی 1400 آغاز شد/ غنی وعده ساخت حدود دو هزار مکتب را داد
  سال تعلیمی 1400 آغاز شد/ غنی وعده ساخت حدود دو هزار مکتب را داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2021
عضو شوید
زنگ آغاز سال تعلیمی 1400 با حضور محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور و دیگر مقامات بلند پایه دولتی به صدا در آمد و رسماً آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، همایش آغاز سال تعلیمی 1400 از سوی وزارت معارف کشور امروز سه شنبه(سوم حمل) با حضور رئیس جمهور غنی و دیگر مقامات دولتی برگزار شد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در این مراسم گفت که 200 میلیون دالر برای اعمار مکاتب در کشور اختصاص داده شده است.

رئیس جمهور افزود که امسال سال دیجیتال سازی افغانستان خواهد بود و عرضه خدمات دیجیتالی به آموزگاران، دانشجویان و کارمندان وزارت معارف و وزارت تحصیلات عالی در صدر برنامه‌های ما خواهد بود.

وی افزود که وعده افزایش معاشات معلمان باید تا وسط سال اجرا شود.

اشرف غنی گفت که حدود یک میلیون دانش‌آموز در سال جدید تعلیمی وارد مکاتب خواهند شد. در حال حاضر رقم کل دانش‌آموزان در کشور به 9.7 میلیون نفر می‌رسند.

رئیس جمهوری با توجه با همه‌گیری کرونا، از وزارت صحت عامه خواست که تدابیری را برای جلوگیری از شیوع موج سوم این بیماری در مکاتب روی دست گیرد. سال گذشته شیوع کرونا باعث شد که مکاتب در بهار آغاز نشود و حتی در ولایت‌های گرمسیر نیز مکاتب تعطیل شدند.

او با تاکید بر بهبود کیفیت آموزش در کشور گفت که «ضرورت است که زمینه کار عملی باید برای متعلمین صنف نهم تا دوازدهم و برای محصلان دانشگاه‌ها پیدا شود».

اشرف غنی از وزارت تحصیلات عالی خواست در همکاری با وزارت معارف، زمینه رضاکاری برای دانشجویان در مکاتب را فراهم کند.

گفتنی است که با شیوع ویروس کرونا در کشور تمام نهادهای آموزشی و تحصیلی تعطیل شده بود. دانشگاه‌های کشور به تاریخ 15 ماه حوت سال گذشته دوباره آغاز شد و مکاتب کشور امروز سوم حمل دوباره آغاز شد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала