ده ها کشور خواهان توقف فوری کشتار هدف‌مند در افغانستان شدند

© @https://twitter.com ده ها کشور خواهان توقف فوری کشتار هدف‌مند در افغانستان شدند
   ده ها کشور خواهان توقف فوری کشتار هدف‌مند در افغانستان شدند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2021
عضو شوید
سی وپنج کشور در یک اعلامیه مشترک خواهان توقف فوری کشتار هدف‌مند در افغانستان و مجازات عاملان آن شدند.

به گزراش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، ۳۵ کشور عضو گروهی موسوم به «دوستان افغانستان» در یک اعلامیه مشترک افزایش قتل‌های هدف‌مند در کشور را محکوم کرده‌ و خواهان توقف فوری و مجازات عاملان این نوع کشتار شده‌اند.

اعتراض باشند‌گان و فعالان مدنی بامیان در برابر کشتار غیرنظامیان و ترورهای هدف‌مند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
اعتراض باشند‌گان و فعالان مدنی بامیان در برابر کشتار غیرنظامیان و ترورهای هدف‌مند

ر این اعلامیه مشترک آمده است که ادامه خشونت‌ها و قتل‌های هدف‌مند در افغانستان که از سوی گروه طالبان، شبکه حقانی، گروه‌های تفنگ‌دار، شبکه‌های تروریستی فرامرزی مانند القاعده و داعش در افغانستان انجام می‌شود، چشم‌انداز صلح را مکدر می‌کند و فضای مدنی و آزادی بیان را آسیب می‌زند و همین طور مانع ارائه خدمات به شهروندان می‌شود.

اتحادیه آفریقا، آسترالیا، بلژیک، کانادا، دانمارک، استونیا، فنلند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، اندونزنیا، ایرلند، جاپان، قرغیزستان،، لبنان، لیتوانیا، هالند، ناروی، لهستان، قطر، کوریای جنوبی، اسپانیا، سریلانکا، سویدن، ترکیه، ترکمنستان، امارات متحده عربی، انگلستان، ایالات متحده آمریکا، افغانستان و برخی کشورهای دیگر پای این اعلامیه امضا کرده‌اند. این اعلامیه از سوی نماینده‌گی امریکا در سازمان ملل متحد نشر شده است.

در این اعلامیه ترورهای هدف‌مند در کشور «اقدام شنیع» توصیف شده است. ۳۵ کشور حامی افغانستان، خواستار توقف فوری ترورهایی شده‌اند که در آن روزنامه‌نگاران، کارمندان رسانه‌ها، اعضای جامعه مدنی، کارمندان دولت، عالمان دین و روشنفکران هدف قرار می‌گیرند.

در اعلامیه مشترک ۳۵ کشور حامی افغانستان هم‌چنان بر پاسخ‌گوساختن عاملان این نوع ترورها تأکید شده است.

در پایان این اعلامیه، کشورهای حامی افغانستان خواستار کاهش فوری خشونت‌ها که منجر به آتش‌بس شود، شده‌اند. هم‌چنان بر ضرورت پایان جنگ افغانستان از طریق دست‌یابی به یک توافق‌ سیاسی فراگیر که در آن حاکمیت ملی، اتحاد و افغانستان مستقل را تضمین کند، تأکید شده است. کشورهای حامی افغانستان هم‌چنان از همه بازیگران خواسته‌اند با «حسن نیت» در روند صلح شرکت کنند و تعهدات خود در قبال صلح را با اقدام قابل لمس برای مردم انجام دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала