کشته و زخمی شدن چندین تن غیرنظامی در حمله‌ طالبان در دایکندی

© @https://twitter.com کشته و زخمی شدن چندین تن غیرنظامی در حمله‌ طالبان در دایکندی
 کشته و زخمی شدن چندین تن غیرنظامی در حمله‌ طالبان در دایکندی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
عضو شوید
در پی حمله‌ جنگ‌ جویان گروه طالبان بر یک پاسگاه امنیتی در ولسوالی کجران ولایت دایکندی، یک غیرنظامی کشته و پنج نفر دیگر به‌شمول سه نظامی زخمی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، محمدعلی ارزگانی، معاون والی دایکندی به رسانه ها گفت که این حمله حوالی ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز (چهارشنبه، ۴ حمل) بر یک پاسگاه پولیس صورت گرفته است. او از این پاسگاه به نام پاسگاه «سنگ ماجرا» یاد کرد.

ارزگانی همچنان گفت که در نخست سه نظامی و سه غیرنظامی در جریان درگیری با جنگ‌جویان طالب زخمی شده بودند که پس از انتقال به شفاخانه‌ منطقه‌ی کیسو، در ولسوالی کیتی، یکی از غیرنظامیان به دلیل خون‌ریزی زیاد جان داده است.

 دایکندی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
کشته شدن فرمانده یک پاسگاه پولیس در دایکندی توسط‌ طالبان

از سوی هم، معاون والی دایکندی گفت که حکومت محلی از قصد طالبان برای حمله بر این پاسگاه اطلاع داشت و قبلا نیروهای امنیتی و مردم محل را در جریان گذاشته بود.

به گفته‌ی او، طالبان قصد داشتند با تصرف پاسگاه پولیس، یک پل عبوری را در روستای «لغتوغی» ولسوالی کجران که این ولسوالی را با مرکز ولایت وصل می‌کند، تخریب کنند.

ارزگانی افزود که در نتیجه‌ی مقاومت نیروهای امنیتی و مردم محل، طالبان موفق به تصرف پاسگاه و تخریب پل نشده و با متقبل‌شدن تلفات سنگین مجبور به عقب‌ نشینی شده ‌اند.

معاون والی دایکندی گفت که در جریان درگیری‌ها، هشت جنگ‌جوی طالب کشته و شش جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

با این حال گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولسوالی کجران دایکندی یکی از ناامن‌ترین ولسوالی‌های این ولایت است. این ولسوالی به دلیل داشتن مرز مشترک با دو ولایت ناامن هلمند و ارزگان، هر از گاهی مورد حملات تهاجمی جنگ‌جویان گروه طالبان قرار می‌گیرد.

بامداد روز دوشنبه هفته‌ی جاری نیز جنگ‌جویان گروه طالبان بر یک پاسگاه پولیس در ساحه‌ «قره‌قل» تنگی «صوف و کاریز» ولسوالی کجران حمله کرده بودند که در نتیجه فرمانده این پاسگاه کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала