استقبال وزارت خارجه از اعلامیه گروه 35 عضو دوستان افغانستان

© Facebook Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA) tSp1onsorne3ueddh استقبال وزارت خارجه از اعلامیه گروه 35 عضو دوستان افغانستان
 استقبال وزارت خارجه از اعلامیه گروه 35 عضو دوستان افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه از اعلامیه مشترک گروه 35 عضو دوستان افغانستان و گروه دوستان زنان در افغانستان استقبال کرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، گروه دوستان 35 عضوی افغانستان و گروه دوستان زنان در افغانستان در یک اعلامیه مشترک افزایش خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند توسط گروه طالبان، شبکهٔ حقانی، شبکهٔ القاعده و سایر گروه‌های تروریستی در افغانستان را با شدیدترین الفاظ محکوم کرده‌اند.

وزارت خارجه ضمن استقبال از این اعلامیه مشترک، گفته مفاد این اعلامیه را گامی مثبت در راستای تقویت اجماع در خصوص تحقق خواست و داعیۀ برحق مردم و دولت افغانستان برای استقرار صلح پایدار در کشور می‌داند.

استقبال وزارت امور خارجه از اعلامیهٔ پایانی نشست صلح مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
استقبال وزارت امور خارجه از اعلامیهٔ پایانی نشست صلح مسکو

بر بنیاد اعلامیه وزارت خارجه، حملات شنیع تروریستی روند صلح را به چالش کشیده، فضای مدنی و آزادی بیان را محدود ساخته و مانع دسترسی مردم نیازمند به خدمات اساسی گردیده‌است.

گروه دوستان افغانستان و گروه دوستان زنان در افغانستان، خواهان توقف عاجل حملات هدفمند شده و بر تطبیق مفاد قوانین بشردوستانه بین‌المللی در خصوص حفظ جان افراد ملکی، کارمندان صحی و امدادرسان‌ها تاکید کرده‌اند.

وزارت خارجه گفته: "ما از تاکید اعلامیه برای تحقق قطعنامه‌های 2532 و 2565 شورای امنیت سازمان ملل متحد، نیز استقبال می‌کنیم و تطبیق قطعنامۀ 2513 شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای مسوول قراردادن و پابندی طالبان به تعهدات‌شان، از جمله پایان‌دادن به خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند و قطع رابطۀ این گروه با سازمان‌های تروریستی، نهایت مهم و با‌اهمیت می‌دانیم."

این وزارت بر ضرورت تأمین آتش‌بس فراگیر و دایمی، مشارکت کامل، برابر و معنادار زنان در پروسۀ صلح و پایان منازعه از طریق راه حل سیاسی همه‌شمول تاکید کرده و گفته جمهوری اسلامی افغانستان برای آغاز مذاکرات جدی و بامحتوا به‌‌منظور رسیدن به راه حل سیاسی که منجر به تأمین صلح پایدار و عادلانه در کشور شود، آماده‌است.

گفتنی است که گروه 35عضو دوستان افغانستان متشکل از کشورهای منطقه و جهان به منظور حمایت از دست آوردهای زنان در کشور، تشکیل شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала