روسیه: بیانیه "ترویکا توسعه یافته"ممکن است اساس گفتگوهای بین‌الافغانی باشد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: بیانیه "ترویکای توسعه یافته"ممکن است اساس گفتگوهای بین‌الافغانی باشد
روسیه: بیانیه ترویکای توسعه یافتهممکن است اساس گفتگوهای بین‌الافغانی باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان میگوید، احتمال دارد بیانیه‌ی پایانی کنفرانس "ترویکای توسعه یافته" در مسکو اساسی برای آغاز گفتگوها میان افغان‌ها باشد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابولوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه  در امور افغانستان، مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه، در کنفرانس مطوعاتی در مورد نتایج نشست "ترویکای توسعه یافته  که در 18 مارچ در مسکو برگزار شد گفت:«بیانیه پایانی این کنفرانس احتمال دارد اساس برای آغاز گفتگوهای بین الافغانی شود».

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است بیانیه "ترویکا  توسعه یافته" اساس گفتگوهای بین الافغانی شود گفت: «من فکر می کنم که این موضوع ممکن است اتفاق بیافت".

عبدالله: اعلامیه ترویکا توسعه یافته منعکس کننده خواست‌های مردم افغانستان است+ ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
عبدالله: اعلامیه "ترویکا توسعه یافته" منعکس کننده خواست‌های مردم افغانستان است+ ویدیو

به گفته وی ، "نگرش در مورد بیانیه مشترک چهار کشور مبهم بود، اما ما راضی هستیم که اکثر شرکت کنندگان در این نشست ، به ویژه نمایندگان کابل و نیروهای سیاسی افغانستان ، کاملاً از محتوای این بیانیه حمایت کردند".

کابلوف در ادامه افزود: «گروه طالبان هنوز درست درک نکرده اند که جامعه جهانی آمادگی پذیرش ادعاهای آنها در مورد احیای امارت اسلامی در افغانستان را ندارد ».

وی گفت، این نظریه  نه تنها  از سوی چهار کشور شرکت کننده در کنفرانس (آمریکا، روسیه، چین و پاکستان)  مطرح شد، بلکه شورای امنیت سازمان ملل نیز با این نظر موافق است و به همین دلیل از قطعنامه سازمان ملل نیز در آن یادآوری شده است.

 گفتنی است نمایندگان آمریکا، روسیه، چین و پاکستان (کشورهای ترویکا) در پایان نشست مسکو با انتشار بیانیه ‌پایانی تاکید کردند که از احیای مجدد امارت اسلامی طالبان در افغانستان حمایت نمی‌کنند. از دولت افغانستان و شورای عالی مصالحه ملی این کشور نیز خواستند که به گونه علنی با نمایندگان طالبان درباره یک راه حل سیاسی از طریق مذاکره تعامل کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала