کابلوف: هنوز شرایط برای لغو تحریم های سازمان ملل علیه طالبان هنوز فراهم نشده

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: هنوز شرایط برای لغو تحریم های سازمان ملل علیه طالبان هنوز فراهم نشده
کابلوف: هنوز شرایط برای لغو تحریم های سازمان ملل علیه طالبان هنوز فراهم نشده  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
عضو شوید
نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان آغاز مذاکرات بین الافغانی را پیش شرط لغو تحریم های سازمان ملل علیه طالبان دانست و گفت هنوز شرایط برای برداشته شدن این محدودیت‎‌ها فراهم نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی که در مورد نتایج نشست "ترویکا توسعه یافته" که در تاریخ 18 مارچ در مسکو برگزار شد در پاسخ به لغو تحریم های سازمان ملل علیه گروه طالبان گفت،  هنوز هیچ شرایطی برای این کار فراهم نشده. نخست باید، مذاکرات  به معنای واقعی کلمه میان طرف های درگیر در افغانستان آغاز شود.

معاون سخنگوی طالبان: امیدواریم که تحریم ها علیه مذاکره کنندگان دوحه به پایان برسد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2019
معاون سخنگوی طالبان: امیدواریم که تحریم ها علیه مذاکره کنندگان دوحه به پایان برسد

 وی در این خصوص گفت: «ما موضع خود را مشخص ساختیم و این فقط نظر ما نیست، به محض اینکه مذاکرات واقعی میان طرف های درگیر درافغانستان آغاز شود، زمان برای آغاز روند لغو تحریم ها نیز فرا خواهد رسید و تا آن زمان باید منتظر باشیم».

کابلوف بر لزوم آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کرده و افزود: فکر می‌کنیم شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی شروع این مذاکرات موضوع لغو تحریم‌ها علیه اعضای طالبان را در دستورکار خود قرار خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه افزوده است، در صورتی که شورای امنیت سازمان ملل متحد تصمیم بگیرد طالبان را از فهرست گروه‌های تروریستی بیرون کند، روسیه نیز دست به این اقدام خواهد زد.

طبق توافق صلح میان واشنگتن و طالبان که در 29 فبروری 2020 به امضا رسید، قرار بود شورای امنیت سازمان ملل متحد به ‌شرط آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تحریم‌ها علیه این گروه لغو کند. ولی روند مذاکرات هنوز شروع نشده است.

پیشترنماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در بیاناتی لغو تحریم‌ها علیه طالبان را بخش جدایی‌ناپذیر از روند تبدیل آن از یک گروه تروریستی به یک جناح سیاسی در افغانستان دانسته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала