دیدار اتمر با نمایندگان اهل هنود، سیک و مهاجران افغان مقیم هند

© Photo / Twitter account of Ministry of Foreign Affairs - Afghanistan دیدار اتمر با نمایندگان اهل هنود و سیک و مهاجران افغان مقیم هند
دیدار اتمر با نمایندگان اهل هنود و سیک و مهاجران افغان مقیم هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه با تاجران ملی، محصلان، نمایندگان اهل هنود و سیک و مهاجران افغان مقیم هند، در چهار گروه جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه امروز چهارشنبه (24 مارچ)، اعلام کرد که محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه کشور در جریان دیدارها به مشکلات و پیشنهادهای نمایندگان تجار، محصلان، مهاجران و اهل هنود و سیکهای افغان مقیم هند به تفصیل گوش داده و در راستای حل چالشها و مشکلات آنان، هدایات و رهنمودهای لازم را به مسؤولان امور در سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در دهلی نو، صادر نمود.

واکنش ایران به صحبت های اخیر رئیس جمهور درباره آب دریای هلمند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
ایران به صحبت های اخیر رئیس جمهور واکنش نشان داد

خبرنامه می افزاید در پاسخ به پیشنهاد افغانهای اهل هنود و سیک مبنی بر رسیدگی به غصب جایدادهای آنان در کابل توسط زورمندان، آقای اتمر وعده سپرد تا موضوع را از طریق وزارت خارجه، در هماهنگی با نهادها و ادارات ذیربط دولتی، به صورت جدی پیگیری نماید.

در ادامه خبرنامه آمده است که در مورد حمایت از محصلان، وزیر امور خارجه، هدایت داد تا یک پورتال (صفحۀ مدیریت انترنتی) خاص ایجاد گردد و 13500 محصل افغان در هند به این صفحه که شامل دو بخش (1) مشکلات و (2) طرح دیدگاه‌های تخصصی باشد، وصل گردند و از این طریق با مسؤولان امور فرهنگی سفارت، وزارت تحصیلات عالی و دیگر نهادهای مربوط دولتی در ارتباط باشند.

 سفر یک هیأت بلند رتبه به ریاست ‌حنیف اتمر به هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2021
سفر یک هیأت بلند رتبه به ریاست ‌حنیف اتمر به هند

برای حل مشکلات تاجران ملی از جمله نبود سردخانه ها و سکنرها در مرز واگه که منجر به خراب‌شدن محصولات زراعتی تجار افغانی می شود، آقای اتمر وعده داد تا موضوع را با مقامات هند مطرح نموده و راه حل های مناسبی را برای رفع موانع و مشکلات یادشده، در همکاری با نهادهای مسؤول جستجو کند.

همچنان در این خبرنامه تاکید شده است، پس از استماع به عرایض و مشکلات مهاجرین، وزیر امور خارجه وعده سپرد تا در قسمت کاهش قیمت  و ایجاد تسهیلات در تمدید پاسپورت، ویزای درازمدت هند، عودت چند هزار مهاجر گیرمانده در نقاط مختلف هندوستان به کشور، و جلب مساعدتهای لازم از نهادهای بین‌المللی، اقدامات و تدابیر لازم را روی دست گیرد. همچنان تصمیم گرفته شد تا یک خط تیلفون اضطراری (Hotline) نیز برای رسیدگی به مشکلات فوری مهاجرین افغان مقیم هند، ایجاد و راه اندازی گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала