بلینکن: نشست مسکو برای ثبات افغانستان بسیار سودمند واقع شد

© REUTERS / Pool / Olivier Hosletبلینکن: نشست مسکو برای ثبات افغانستان بسیار سودمند واقع شد
بلینکن: نشست مسکو برای ثبات افغانستان بسیار سودمند واقع شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده امریکا تاکید دارد که ما شاهد یک نشست بسیار پربار در مسکو به اصطلاح فرمت 1+3، با مشارکت روسیه، چین، پاکستان و ایالات متحده بودیم.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا، در جلسه توجیهی پس از نشست وزرای خارجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو گفت، که نشست مسکو در مورد افغانستان با حضور چین، پاکستان و ایالات متحده برای ثبات در این کشور بسیار سودمند واقع شده است.

جواب غنی به نامۀ بلینکن: افغانستان طرح خود را دنبال می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2021
جواب غنی به نامۀ بلینکن: افغانستان طرح خود را دنبال می‌کند

او افزود، ناتو تا حال هیچ تصمیمی در مورد خروج نیروهایش در افغانستان اتخاذ نکرده است و اطمینان داد که این تصمیم توسط ایالات متحده با همکاری کشورهای ناتو اتخاذ خواهد شد.

او گفت: "ما شاهد یک نشست بسیار پربار در مسکو به اصطلاح فرمت 1+3، با مشارکت روسیه، چین، پاکستان و ایالات متحده بودیم. همچنان بیانیه نهایی آن برای کاهش تنش در افغانستان بسیار مهم بود".

او اظهار داشت: "در آن همچنان بر اهمیت طرفین (درگیری در افغانستان) برای افزایش تلاش ها برای یافتن راه حل صلح آمیز، اهمیت کاهش سطح خشونت، رد شکل گیری امارت جدید در افغانستان تاکید می‌کند. به همین دلیل مخرج مشترک زیادی بین این کشورها وجود دارد که معمولاً اختلاف نظرهایی دارند".

او تاکید کرد که امریکا همچنان نشست ترکیه را که قرار است طی هفته های آینده با مشارکت رهبری افغانستان و طالبان برگزار شود. از نزدیک پیگیری خواهد کرد. این نشست همچنان گامی مثبت برای ثبات اوضاع در افغانستان است.

قابل ذکر است که نشست ترکیه که به رهبری سازمان ملل متحد در اوایل ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد، انتظار می‌رود که همچون نشست «بن» دربارۀ آیندۀ افغانستان تصمیم‌های نهایی گرفته شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала