اشرف غنی رئیس جمهور مناسبی به افغانستان نیست؛ واکنش‌ها به گفته‌های احمد مسعود

© Photo / Ahmad Massoud FBاشرف غنی رئیس جمهور مناسبی به افغانستان نیست؛ واکنش‌ها به گفته‌های احمد مسعود
اشرف غنی رئیس جمهور مناسبی به افغانستان نیست؛ واکنش‌ها به گفته‌های احمد مسعود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2021
عضو شوید
فرزند احمدشاه مسعود، در گفتگو با رسانه‌ای فرانسه گفته است که اشرف غنى يك رييس جمهور مناسب براى افغانستان نيست، براى رسيدن به صلح بايد از قدرت كنار برود.

به گزارش اسپوتنیک، احمد مسعود فرزند قهرمان ملی افغانستان «احمدشاه مسعود» در گفتگو با یک تلویزیون فرانسوی، گفته است که وقت آن رسیده است تا اشرف غنی از قدرت کنار برود و حکومت انتقالی روی کار آید.

آقای مسعود در گفتگو با تلویزون «فرانس 24» اظهار داشته است، اشرف غنی رئیس جمهور خوبی نیست، چون در افغانستان بازی قومی کرده و در مبارزه با فساد شکست خوده است.

در همین حال شماری از کاربران صفحات اجتماعی  به گفته‌های آقای مسعود، مخالف و شماری هم هم‌نظر هستند.

عبدالظاهر رسولی، در برگه فیسبوک خود نوشته است: قاطعیت احمد "مسعود" برای ادامه دادن راه احمد شاه مسعود و گام نهادن برای تولد افغانستانی که احمد شاه مسعود در ذهن داشت، می تواند به مثابه خلق امید برای مردم افغانستان مطرح باشد؛ اما نباید در قسمت خطراتی که‌ ادامه دادن این مسیر متوجه جان احمد‌ "مسعود" میسازد، بی تفاوت و غافل بود. خدایش حفظش کند."

مهرداد سروش، یکی دیگر از کاربران در واکنش گفته است: "احمد مسعود خیلی کوچکتر از آن است که درمورد دکتر غنی نظر بدهد، درضمن جواب دهد که در این شرایط افغانستان چه کسیی بهتر از اشرف غنی میتانه در افغانستان رئیس جمهور باشه؟.

در عین حال، داوود صافی، کاربر دیگری در واکنش به گفته‌های احمد مسعود، در برگه فیسبوک خود نوشته است: " اگر احمد مسعود اينقدر بالاي كاركردهاي پدرش ميچرخد و بالاي ديگران مي تازد .. حسابات چپاول معادن افغانستان، از بين بردن اردوي مجهز افغانستان، سبوتاژ طرح ملل متحد، وكشتار و خرابي در جنگهاي مجاهدين در قتل عام افشار و مردم كابل كه پدرش يك طرف چپاول دارايي هاي عامه و جنگ تباه كن بودند، نيز حساب بدهند.

آخرین جان نثار، کاربری دیگر در فیسبوک نوشته است: " آنچه به این گفتگوی کوتاه اهمیت تاریخی می‌بخشد طرح دیدگاه احمدمسعود در مورد نظام سیاسی افغانستان است. او با استناد به دیدگاه های آمرصاحب شهید و با اشاره به نظام سیاسی سویس با صراحت بیان می‌دارد که غیر متمرکز سازی تنها راه بیرون رفت از بحران فعلی و ایجاد حکومتی فراگیر و پاسخگو است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала