از لوح یادبود «چهره جاودانی مقاومت» در پاریس رونمایی شد

© https://twitter.com/franceinfo از لوح یادبود «چهره جاودانی مقاومت» در پاریس رونمایی شد
 از لوح یادبود «چهره جاودانی مقاومت» در پاریس رونمایی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
عضو شوید
شهردار پاریس روز شنبه در مراسمی از لوح یادبود احمد شاه مسعود، فرمانده پیشین مجاهدین افغانستان در پایتخت فرانسه رونمایی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورونیوز، ان هیدالگو، شهردار پاریس روز شنبه در مراسمی از لوح یادبود احمد شاه مسعود، فرمانده پیشین مجاهدین افغانستان در پایتخت فرانسه رونمایی کرد.

 روز احمدشاه مسعود شامل تقویم شهر «سن دیگو» آمریکا شد   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2020
روز احمدشاه مسعود شامل تقویم شهر «سن دیگو» آمریکا شد

در این مراسم شخصیت هایی از جمله احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود، حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان، رئیس شورای عالی مصالحه ملی این کشور و کلمان بون، وزیر امور اروپایی فرانسه حضور داشتند.

لوح یادبود احمد شاه مسعود در پارک شانزه لیزه واقع در منطقه هشتم پاریس نصب شده است. یکی از رهگذارهای این پارک نیز به نام فرمانده پیشین مجاهدین افغانستان نامگذاری شد.

شهردار پاریس در مراسم روز شنبه احمد شاه مسعود را «چهره جاودانی مقاومت» خواند. ان هیدالگو افزود که تصویر، سخنان و مبارزه فرمانده پیشین مجاهدین افغانستان نه تنها در این کشور که در پایتخت فرانسه نیز «الهام بخش» بوده است.

وزیر امور اروپایی فرانسه نیز در مراسم روز شنبه بر تعهد کشورش در پاسداری از آزادی ها و دستاوردهای دموکراتیک ۲۰ سال اخیر در افغانستان در شرایط «حساس» کنونی تاکید کرد.

پارک شانزه لیزه در کنار خیابانی معروف به همین نام و در نزدیکی کاخ الیزه، اقامتگاه رئیس جمهوری فرانسه و میدان مشهور کونکورد واقع شده است.

پیش از این شورای شهر پاریس روز ۹ مارچ (۱۹ حوت) به نصب لوح یادبود احمد شاه مسعود رای داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала