حنیف اتمر با وزیر خارجه فرانسه تلفنی گفتگو کرد

© Photo / Twitter account of Ministry of Foreign Affairs - Afghanistan حنیف اتمر با وزیر خارجه فرانسه تلفنی گفتگو کرد
حنیف اتمر با وزیر خارجه فرانسه تلفنی گفتگو کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
عضو شوید
وزیر خارجه افغانستان در این صحبت تلفنی از اقدام فرانسه برای نام گزاری جاده‌یی در شهر پاریس به اسم قهرمان ملی کشور، شهید احمد شاه مسعود قدردانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه روز شنبه (25 مارچ)، اعلام کرد که محمد حنیف اتمر وزیر خارجۀ افغانستان، طی تماس تیلفونی با آقای ژان ایو لودریان وزیر امور خارجۀ فرانسه، پیرامون تقویت روابط دوجانبه، روند مذاکرات صلح افغانستان وهمچنان حمایت فرانسه از این روند، صحبت و گفتگو کرد.

 از لوح یادبود «چهره جاودانی مقاومت» در پاریس رونمایی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
از لوح یادبود «چهره جاودانی مقاومت» در پاریس رونمایی شد

خبرنامه افزود که وزیر امور خارجه، ضمن ابراز قدردانی از اقدام فرانسه برای نام گزاری جاده‌یی در شهر پاریس به اسم قهرمان ملی کشور، شهید احمد شاه مسعود، این اقدام فرانسه را در راستای تحقق آرمان‌های مردمان دو کشور برای صلح و آزادی، افتخار بزرگ خواند. آقای اتمر همچنان حمایت‌های آن کشور در خصوص روند صلح افغانستان، حفظ ارزش‌های دموکراتیک و حقوق بشر به ویژه زنان، را مهم خوانده و براهمیت تداوم حمایت‌ها و همکاری‌های فرانسه با افغانستان، تأکید کرد.

در ادامه این خبرنامه آمده است آقای لودریان، تأمین صلح پایدار در افغانستان را حیاتی دانسته، و تعهد کشورش را برای تداوم حمایت‌ها در خصوص حفظ ارزش‌های دموکراتیک، حقوق بشر و همچنان استقرار صلح پایدار در افغانستان، اعلام کرد.

وزارت خارجه تاکید دارد که هر دوجانب، علاوه بر صحبت روی تجلیل از صد سالگی روابط دیپلوماتیک میان دوکشور و همچنان تطبیق همه‌جانبه موفقتنامۀ دوستی میان افغانستان و فرانسه، بر تداوم همکاری‌های دوجانبه در خصوص مؤفقیت روند مذاکرات صلح افغانستان، حفظ حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و همچنان استقرار صلح پایداروعادلانه در افغانستان تأکید کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала