مسعود خطاب به غنی: وقتی با شهید بزرگ مان صلح نداری، با زندهٔ من هرگز صلح نخواهی داشت

© Photo / Facebook account of Wali Massoud احمد ولی مسعود
احمد ولی مسعود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
عضو شوید
سفیر پیشین افغانستان در بریتانیا و رییس بنیاد احمد شاه مسعود می گوید که رئیس جمهوری غنی به بعضی از شبکه های خبری دستور سانسور خبر مراسم داده است.

به گزارش اسپوتنیک، احمد ولی مسعود، سفیر پیشین افغانستان در بریتانیا و رییس بنیاد احمد شاه مسعود در واکنشی در صفحه فیس‌بوک اش نگاشته است: "این چگونه رئیس جمهوری است که با قهرمان ملی کشورش، قافله سالار شهدأ، عزت افغانستان و نماد آزادی در جهان پس از 20 سال تا هنوز صلح نکرده است، حالا با ملت وی چگونه صلح خواهد کرد؟".

آقای مسعود تاکید دارد که دیروز اصحاب رسانه ها و شبکه های اجتماعی از رویداد تاریخی مراسم برپایی لوح قهرمان ملی افغانستان در پاریس استقبال گرم کردند. جمعی از چهره های سیاسی کشور نیز حمایت شان را صمیمانه اعلام داشتند. آقای حامد کرزی رئیس جمهور اسبق کشور گامی جلوتر گذاشت و احمد مسعود را تا پاریس همراهی کرد که از همهٔ ایشان بخصوص از آقای کرزی سپاسگزاریم.

او افزود "اما روی سخنم با رئیس جمهوری موجود است که نه تنها حرفی در مورد یک افتخار جهانی و تاریخی افغانستان بر زبان نیآورد که حتا قرار اطلاعات ما جمهوری سه نفره اش، به بعضی از شبکه های خبری دستور سانسور خبر مراسم پاریس را داده است".

قابل یادآوری‌ست که ان هیدالگو، شهردار پاریس روز شنبه (27 مارچ) در مراسمی از لوح یادبود احمد شاه مسعود، فرمانده پیشین مجاهدین افغانستان در پایتخت فرانسه رونمایی کرد.

در این مراسم شخصیت هایی از جمله احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود، حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان، رئیس شورای عالی مصالحه ملی این کشور و کلمان بون، وزیر امور اروپایی فرانسه حضور داشتند.

لوح یادبود احمد شاه مسعود در پارک شانزه لیزه واقع در منطقه هشتم پاریس نصب شده است. یکی از رهگذارهای این پارک نیز به نام فرمانده پیشین مجاهدین افغانستان نامگذاری شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала