وزارت خارجه: طالبان هنوز هم در پی احیای "امارت اسلامی" هستند

© Photo / MFA / MFAوزارت امور خارجه افغانستان
وزارت امور خارجه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
عضو شوید
معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان می‌گوید که از روایت‌های طالبان و سفرهای شان به کشورهای منطقه بر می‌آید که آنان هنوز هم در پی احیای "امارت اسلامی" در افغانستان می‌باشند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کشور با نشر خبرنامه‌ای گفته که به منظور آمادگی ها برای نهمین کنفرانس وزرای خارجه کشورهای قلب آسیا - پروسۀ استانبول، ضیافتی به میزبانی میرویس ناب معین سیاسی وزارت امور خارجه، با اشتراک سفرأ و نمایندگان کشورهای عضو و حامی این پروسه در سفارت جمهوری اسلامی افغانستان مقیم دوشنبه، برگزار گردید.

استقبال وزارت امور خارجه از اعلامیهٔ پایانی نشست صلح مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
استقبال وزارت امور خارجه از اعلامیهٔ پایانی نشست صلح مسکو

در خبرنامه آمده که دراین ضیافت، آقای ناب با تأکید بر اهمیت اجماع منطقه‌یی و جهانی در حمایت از پروسه صلح افغانستان، تلاش های همه جانبه برای تامین ثبات، توسعه اقتصادی، اتصال منطقه‌ یی و مبارزه با تروریزم و افراط گرایی را مسئولیت مشترک افغانستان، کشورهای منطقه و جهان دانسته، اظهار داشت که دولت و مردم افغانستان خواهان صلح پایدار با حفظ ارزش‌های دیموکراتیک و دستآوردهای بیست سال اخیر به شمول آزادی بیان، حقوق بشر و حقوق زنان می‌باشند.

آقای ناب، با اشاره بر ادامه روابط طالبان با گروه‌های تروریستی و شبکه‌های مافیایی مواد مخدر و قتل و کشتار مردم افغانستان، خروج عجولانه نیروهای بین‌المللی از کشور را به نفع صلح و امنیت منطقه ندانسته، خاطر نشان ساخت که دولت و مردم افغانستان خواهان رسیدن به صلح و ثبات در کشور از مجراهای قانونی منجمله، برگزاری انتخابات زودهنگام درین راستا هستند.

آقای ناب ادامه روابط طالبان با گروه‌های تروریستی و شبکه‌های مافیایی مواد مخدر و کشتار مردم بیگناه و ملکی افغانستان توسط این گروه را نشانی از عدم تعهد شان برای روند صلح و گفتگوهای صلح دانسته اظهار داشت که از روایت‌های طالبان و سفرهای شان به کشورهای منطقه بر می آید که آنان هنوز هم در پی احیای "امارت اسلامی" در افغانستان می‌باشند.

این در حالی است که پیش از این امریکا، روسیه و شمار دیگر از کشورهای جهان اعلام کرده‌اند که مخالف بازگشت امارت اسلامی در افغانستان می‌باشد.

گفتنی است که نهمین کنفرانس وزرای خارجه کشورهای قلب آسیا - پروسۀ استانبول، امروز دوشنبه (9 حمل) در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار می‌شود و صبح امروز، رییس جمهور غنی عازم دوشنبه شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала