خلیل‌زاد با مارشال دوستم در ترکیه دیدار و گفتگو کرد

© Photo / Facebook account of Enayatullah Babur Farahmand خلیل‌زاد با مارشال دوستم در ترکیه دیدار و گفتگو کرد
خلیل‌زاد با مارشال دوستم در ترکیه دیدار و گفتگو کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
عضو شوید
معاون اول شورای عالی مصالحه ملی نوشته است که مارشال عبدالرشید دوستم با زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در انقر دیدار داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، نایت الله بابر فرهمند معاون اول شورای عالی مصالحه ملی امروز دوشنبه (29 مارچ)، در صفحه فیس‌بوک‌اش نگاشته است که مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر و بنیان گذار حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان یک‌شنبه با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان و هییت همراه‌اش در شهر انقره دیدار کرده است.

نشستی امنیتی به رهبری اشرف غنی با اشتراک مارشال دوستم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
نشستی امنیتی به رهبری اشرف غنی با اشتراک مارشال دوستم

آقای فرهمند می افزاید که در این دیدار روی چگونگی نشست ترویکای مسکو که با حضور هیئت جمهوری اسلامی افغانستان، گروه طالبان و نمایندگان کشورهای امریکا، روسیه، پاکستان و چین پیرامون گفتگوهای صلح افغانستان برگزار شده بود، مورد غور و بررسی قرار گرفت.
طرفین در این نشست در مورد پیش‌رفت‌های روند صلح و هم‌چنان برقراری آن در کشور بحث و تبادل نظر نموده، دیدگاه و نظریات شان را مبنی بر برگزاری نشست ترکیه ابراز کردند.

در ادامه این نوشته آمده است که مارشال عبدالرشید دوستم معاون پیشین ریاست جمهوری اسلامی افغانستان از نقش ترکیه به عنوان یکی از کشورهای اسلامی و تاثیرگذار در منطقه یاد کرده، تاکید کرد که این کشور در کنار روابط نزدیک با پاکستان، در میان مردم افغانستان و گروه طالبان نیز نقش و تاثیر مثبت خود را دارد و باید از آن استفاده اعظمی و موثر صورت گیرد تا اینکه در نشست ترکیه و مراحل بعدی آن نتایج بهتر به دست آید.

فرستاده ویژه امریکا نیز گفته است که تلاش‌های همه‌جانبه را برای استفاده‌ی موثر از نقش ترکیه در مورد صلح افغانستان انجام خواهند داد.

آقای خلیل‌زاد افزوده است که به همین دلیل ترکیه به‌عنوان مکان برگزاری "مهم‌ترین نشست صلح" انتخاب شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала