دیدار وزرای خارجهٔ افغانستان و ایران در دوشنبه

© Photo / Twitter account of Ministry of Foreign Affairs - Afghanistanدیدار وزرای خارجهٔ افغانستان و ایران در دوشنبه
دیدار وزرای خارجهٔ افغانستان و ایران در دوشنبه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه تاکید دارد که وزرای خارجهٔ هر دو کشور روی برآیند کنفرانس قلب آسیا، همکاری‌های دوجانبه، و موفقیت گفتگوهای صلح افغانستان بحث و گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه امروز دوشنبه (29 مارچ) اعلام کرد که محمد حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان در حاشیهٔ کنفرانس قلب‌آسیا – پروسهٔ استانبول امروز در شهر دوشنبه با همتای ایرانی‌اش محمد جواد ظریف دیدار کرد.

ظریف در دوشنبه: هدف ایران کمک به برقراری صلح پایدار و پایان درگیری ها در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
ظریف در دوشنبه: هدف ایران کمک به برقراری صلح پایدار و پایان درگیری ها در افغانستان است

خبر نامه می افزاید که دو طرف روی برآیند کنفرانس قلب آسیا، همکاری‌های دوجانبه، و موفقیت گفتگوهای صلح افغانستان بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار وزیر امور خارجه از اقدامات بشردوستانهٔ ایران از جمله شناسایی و انتقال اجساد شهروندان افغانستان از مرز ایران و ترکیه که در اثر سرما جان‌ سپرده بودند، سپاسگزاری کرد و خواهان ادامهٔ کمک‌های فنی برای رسیدگی به مشکل سایر شهروندان گیرمانده در مرز گردید. آقای اتمر همچنان کمک ایران را در راستای مهار آتش‌سوزی‌ها در هرات و فراه در مرز ایران و افغانستان ستایش نمود.

در ادامه این خبرنامه آمده است که در پیوند به روند صلح، وزیر امور خارجه موقف سازندهٔ ایران را در قبال موفقیت گفتگوهای صلح، حفظ دستاوردهای نظام جمهوری و تقویت اجماع منطقه‌یی نهایت مهم و ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد تا این موقف بر برآیند کنفرانس قلب‌آسیا نیز اثر مثبت و سازنده داشته باشد.

رئیس‌جمهور غنی با امام‌علی رحمان دیدار کرد + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
رئیس‌جمهور غنی با امام‌علی رحمان دیدار کرد + ویدیو

 وزیر خارجهٔ ایران همچنان موقف افغانستان را در قبال رسیدن به راه حل سیاسی معقول جهت دستیابی به صلح پایدار منطقی خواند و آمادگی‌ ایران را برای تقویت هرچه بیشتر اجماع منطقه‌یی اعلام داشت. آقای ظریف همچنان از ادامهٔ همکاری‌های بشردوستانه در زمینه‌های مطرح شده اطمینان داد.

دوطرف همچنان بر قانونمندشدن سفر شهروندان افغانستان به ایران به‌منظور جلوگیری از وقوع رویدادهای ناگوار تأکید کردند و روی یک‌رشته مسایل مهم دوجانبه به‌شمول برگزاری زودهنگام کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران-افغانستان صحبت نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала