تعدادی از اعضای مجلس خواهان بازداشت علی پور استند

© Photo / Facebook account of General Murad Ali Murad تعدادی از اعضای مجلس خواهان بازداشت علی پور استند
 تعدادی از اعضای مجلس خواهان بازداشت علی پور استند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
عضو شوید
امروز مجلس یکبار دیگر چگونه گی آماج قرار گرفتن و سقوط چرخ بال نیروهای ارتش در بهسود قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، تعدادی از اعضای مجلس نماینده گان در واکنش به جان باختن نه تن از نظامیان کشور در نتیجه آماج قرار گرفتن چرخ بالشان در ولسوالی بهسود، خواهان بازداشت و زیرپیگرد قرار گرفتن علی پور استند.

رییس و شماری از اعضای مجلس می گویند که معاون دوم رییس جمهور، سه سال پیش علی پور، فرمانده مسلح غیرمسوول را با ضمانت از بند رها کرد و اکنون او باید به خانواده های جان باخته گان پاسخگو باشد.

میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده گان، گفت: «علی پور توسط معاون صاحب دوم به ضمانت رها شد، طیاره از وزارت دفاع سقوط کرد ولی متاسفانه مسعود اندرابی سبکدوش میشود».

شاه پورحسنزوی، مجلس نماینده گان از ولایت لوگر، گفت: «دانش صاحب در کنار تو است ( خطاب به رییس جمهور) باید تاوان هلیکوپتر را که سی و پنج میلیون دالر میشود را بدهد اگر خانه خود را سودا می کند یا پلوان خود را».

مهدی راسخ، مجلس نماینده گان از میدان وردک، گفت: «پیلوت های عزیز ما که سرمایه هنگفتی برای آنان مصرف شد قربانی شدند در بهسود، قربانی سیاست تبعیض و نفرت در بهسود شدند هرکسی که عاملش بوده و هرگونه یی که این ها به شهادت رسیدند ما خواستار تامین عدالت استیم.»

ضیا: علیپور دزد است/ سخنگوی جبهه مقاومت: به خاطر مردم وارد صحنه نشدیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
ضیا: علیپور دزد است/ سخنگوی جبهه مقاومت: به خاطر مردم وارد صحنه نشدیم

ادامه کار نامزد وزیران رد شده از سوی مجلس نماینده گان نیز یک بار دیگر با انتقادهای تند اعضای مجلس روبرو شد. شماری از اعضای مجلس می گویند حکومت وزیرانی را که رای تایید مجلس را گرفته بودند، برکنار می کند اما نامزد وزیران رد شده از سوی مجلس را مخالف ا رزش های قانون اساسی و نظام جمهوریت، نگهداشته اند.

ملالی اسحاقزی، مجلس نماینده گان از ولایت کندهار، گفت: «وزیری که از پارلمان از داخل تالار از نماینده گان مردم افغانستان رای می گیرند آنها بدون موجب از وظیفه شان برکنار می شوند و سرپرست وزیرانی که رای اعتماد نگرفتند تا حال به کرسی های شان ماندند».

الله گل مجاهد، مجلس نماینده گان از ولایت کابل، گفت: «قانون شکنی از طرف ارگ ریاست جمهوری است، باید به جای سرپرست ها دیگر وزیران را معرفی کند تا ما برای شان رای بدهیم.»

از سوی دیگر اعضای مجلس در واکنش به پخش خبرهای کشته شدن غیرنظامیان در نبردهای اخیر میان نیروهای دولتی و طالبان، ازطرف های درگیر می خواهند که در برابر جان و مال مردم بی پروا نباشند.

رمضان بشردوست، مجلس نماینده گان از ولایت کابل، گفت: «ما در چی کشوری زنده گی می کنیم که حکومت اش مردم اش را می کشد».

حکومت در باره این انتقادهای مجلس چیزی نمی گوید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала