کابولوف: عدم خروج نیروهای آمریکا از افغانستان تا اول می نگران کننده است

© Sputnik / Александр Натрускин /  مراجعه به بانک تصاویر Замир Кабулов
Замир Кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان از عواقب عدم خروج آمریکا از افغانستان تا اول ماه می ابراز نگرانی نمود.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، در حاشیه نهمین نشست وزیران خارجه «قلب آسیا – پروسه استانبول گفت: «روسیه از عواقب عدم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا اول ماه مه نگران است».

کابولوف گفت: "هنوز مشخص نیست این موضوع چه عواقبی در پی داشته باشد. اما اکنون واکنش های اولیه نسبت به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وجود داشته است. هشدارهای جدی مبنی بر اینکه این اقدام نقض مستقیم توافق دوحه است و عواقبی به همراه خواهد داشت."

Солдат американской армии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
هشدار اطلاعات آمریکا به بایدن: خروج از افغانستان باعث سلطه طالبان می‌شود

به گفته وی، روسیه باید اظهارات رئیس جمهور آمریکا را به طور کامل بررسی کند و ببیند چه عواقبی ممکن است به دنبال داشته باشد.جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا طی کنفرانس خبری گفت، عملی کردن مهلت اول مه برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان "به دلایل فنی" بسیار دشوار" است. وی در عین حال تاکید کرد که آمریکا قصد ندارد برای مدت طولانی در افغانستان بماند.

گفتنی است پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، در نخستین کنفرانس خبری‌اش یکبار دیگر تاکید کرد که عملی کردن مهلت خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان تا تاریخ اول ماه می، دشوار است.

بایدن گفته است: «هدفم این نیست که مدت زمان طولانی آنجا بمانیم. ما خارج می‌شویم. سوال این است که چه زمانی خارج می‌شویم.»

او در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه آیا نیروهای آمریکایی سال آینده نیز در افغانستان باقی خواهند ماند، اظهار داشت: «چنین چیزی را تصور نمی‌کنم.»

بر اساس توافق‌نامه فبروری سال گذشته دولت ترامپ با گروه طالبان، مهلت خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان اول ماه می امسال تعیین شده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی در مصاحبه‌ای گفته است که با توجه به شرایط مناسب یکجا با ناتو از افغانستان خارج خواهند شد.
وی افزوده است که با ناتو یکجا وارد قضیه افغانستان شده اند و شرایط را پذیرفته در یک زمان مناسب از این کشور خارج خواهند شد.
وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده است که در نهایت همه درک می‌کنند که هیچ راه‌حل نظامی برای افغانستان وجود ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала