نهادهای حامی رسانه‌ها خواستار بررسی محدودیت‌های سایبری برای دو روزنامه شد

© Sputnik - AZ نهادهای حامی رسانه‌ها خواستار بررسی محدودیت‌های سایبری برای دو روزنامه مطرح شد
 نهادهای حامی رسانه‌ها خواستار بررسی محدودیت‌های سایبری برای دو روزنامه مطرح شد   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
عضو شوید
نی یا حمایت‌کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان و کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان ادعاهای مطرح‌شده در مورد محدودیت‌های جدید سایبری در برابر رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های چاپی را نگران‌کننده خوانده و خواستار بررسی آن شده‌اند.

به گزرارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، در اعلامیه‌ی مشترک این دو نهاد حامی رسانه‌ها آمده است که دو روزنامه مطرح کشور در نامه‌ای به این نهادها گفته‌اند که از سوی گروه‌های خاص در فضای مجازی مورد حمله قرار می‌گیرند.

نهاد نی خواستار تعقیب عاملان کشتار خبرنگاران زن در جلال‌آباد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2021
نهاد "نی" خواستار تعقیب عاملان کشتار خبرنگاران زن در جلال‌آباد شد

دفتر نی و کمیته مصونیت از نامه‌ی این دو روزنامه این طوری نقل قول کرده است: «متأسفانه به دلیل اوضاع نابسامان داخلی، امکان پیگرد و پیگیری این مسأله برای همه‌ی ما دشوار است. من احساس می‌کنم که این افراد از حمایت مستقیم مالی و تکنالوژیک دولت برخوداراند.»

طبق اعلامیه‌ی مشترک، در این نامه به نشر تویت شکلا زدران، نماینده‌ی جوانان افغانستان در سازمان ملل در مورد عبدالغنی علی‌پور و برکناری او از کمیته سویدن اشاره شده و گفته شده است که «همین گروه از فیس‌بوک چلوونکی‌ها و تویترچلوونکی‌ها آن‌قدر در فضای رسانه‌های اجتماعی افغانستان پرداختند که در نتیجه (ما از شکلا زدران حمایت می‌کنیم) به یکی از ترند‌های اولی بحث رسانه‌های اجتماعی در همان روز شد».

دفتر نی و کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان نسبت به این وضعیت ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که هر گونه تهدید، ترعیب، و هراسان کردن رسانه‌ها از هر طریق ممکن یک عمل غیرقانونی است و باید از سوی نهادهای امنیتی و نهادهای مرتبط دیگر مورد پیگرد و بررسی قرار گیرد.

این نهادها از وزارت داخله به‌ ویژه بخش پولیس سایبری خواسته‌اند که در مورد ادعای مطرح‌شده از سوی دو روزنامه تحقیق کند.

این دو نهاد از دولت افغانستان نیز خواسته‌اند که عاملان این گونه تهدیدها را «حتی اگر زیر چتر حکومت نیز کار می‌کنند، بازداشت و هویت‌شان را رسانه‌ای کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала