دولت بیک "تاجیکی" عضو برجسته القاعده در پکتیکا کشته شد؛ می‌خواست از افغانستان به بهشت برود

© AFP 2023دولت بیک "تاجیکی" عضو برجسته القاعده در پکتیکا کشته شد؛ می‌خواست از افغانستان به بهشت برود
دولت بیک تاجیکی عضو برجسته القاعده در پکتیکا کشته شد؛ می‌خواست از افغانستان به بهشت برود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2021
عضو شوید
شماری از کاربران صفحات اجتماعی به کشته شدن، عضو برجسته القاعده در ولایت پکتیکا واکنش نشان نشان داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، ریاست امنیت ملی افغانستان روز گذشته با نشر خبرنامه‌ای از کشته شدن، دولت بیک تاجیکی عضو برجسته القاعده در پی یک عملیات نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی در عملیاتی هدفمند، یک عضو برجسته شبکه‌ی القاعده و یک فرمانده‌ی طالبان را در ولسوالی گیان ولایت پکتیکا به هلاکت رساندند.

درهمین حال، شماری از شهروندان افغانستان در برگه فیسبوک‌شان مفکوره‌های خود را نوشته اند.

شاه‌حسین مرتضوی، مشاور فرهنگی رئیس جمهور غنی، پس از اعلامیه امنیت ملی در برگه فیسبوک نوشته است: القاعده، طالبان، شبکه حقانی و سایر گروه های تروریستی، این روز ها روز گار مناسب ندارند!

یک کاربر دیگر در واکنش به کشته شدن دولت بیک تاجیکی گفته است: میخواست از افغانستان بهشت برود، بیخبر از اینکه زیاد ترین شهیدان بهشت را افغانی تشکیل میدهد حیف زحمت اش!

ازسویی هم رحمانی عبدالرحمن، کاربر دیگری از کارکردهای نیروهای امنیتی افغانستان ستایش کرده و در برگه فیسبوک خود نوشته است: " دولت افغانستان در امر مبارزه علیه القاعده و داعش دست‌آوردهای چشم‌گیر داشته است به گونهٔ که در اواخر سال ۲۰۱۹ رهبر القاعده در شبه‌قارهٔ هند را در هلمند از بین برد و از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ توانسته است ۵ رهبر (امیر) داعش را بکشد و ماشین فعالیت این گروه را به شدت تضعیف نماید.

ولی خان، کاربر دیگری نیز طالبان را به دست داشت با گروه‌های دیگر متهم می‌کند و گفته است: "بارها گفته‌ام که طالبان صلح نمی‌خواهند، آنها تجار هستند و خون مردم را همیشه معامله می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала