ربانی: نشست دوحه ابزار تبلیغاتی آمریکا بود

© Sputnik / SCO Host Photo Agency /  مراجعه به بانک تصاویر صلاح الدین ربانی
صلاح الدین ربانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2021
عضو شوید
رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان با بیان این که نشست صلح دوحه پیش از انتخابات آمریکا تنها یک ابزار تبلیغاتی بود، تاکید کرد که نشست صلح استانبول فرصت بزرگری برای کشورش فراهم می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه سابق افغانستان و سرپرست حزب جمعیت اسلامی اخیرا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی در رابطه با نشست مذاکرات بین‌الافغانی که قرار است در آینده‌ای نزدیک در استانبول برگزار شود، گفت: این کنفرانس فرصت‌های بزرگی برای تمامی طرف‌های شرکت کننده در پی خواهد داشت. به همین دلیل دولت افغانستان، طالبان و کشورهای منطقه باید صادقانه رفتار کنند.

 صلاح‌الدین ربانی: چارچوب مذاکرات صلح ناقص است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2020
صلاح‌الدین ربانی: چارچوب مذاکرات صلح ناقص است

رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان ادامه داد که ترکیه در 20 سال اخیر نقش مهمی به ویژه در بخش صلح افغانستان داشته است و ساختار نشست‌های «قلب آسیا-روند استانبول» نیز موثر بوده است.

آقای ربانی همچنین درباره حضور آمریکا و چالش‌های افغانستان گفت که آمریکا و سایر کشورها نیز از برقراری صلح در اسرع وقت در افغانستان حمایت می‌کنند. با این حال، نشست دوحه که پیش از انتخابات آمریکا برگزار شده بود به ابزار تبلیغات انتخاباتی در آن دوره تبدیل شد».

وزیر امور خارجه سابق افغانستان درباره تیم مذاکره افغانستان نیز خاطرنشان کرد که اعضای تیم اعزامی افغانستان به نشست دوحه از سوی ریاست جمهوری این کشور انتخاب شده است و از همه نمایندگی نمی‌کند.

وی اظهار داشت که انتظار می‌رود علاوه بر مقامات بلندپایه، سران احزاب افغانستان نیز در کنفرانس صلح استانبول شرکت کنند. به همین دلیل احتمال زیاد وجود دارد که تصمیم‌های مهمی در این نشست گرفته شود.

صلاح الدین ربانی تصریح کرد: «تصمیم‌های جدی در این کنفرانس گرفته خواهد شد، تمامی طرف‌ها باید دشمنی‌ را کنار بگذارند و در این نشست شرکت کنند. باید روند جنگ و کشته شدن غیرنظامیان فورا متوقف شود.ش

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала