محب: هنوز زمان برگزاری نشست استانبول مشخص نشده است

© Photo / ARG / ARGمحب: هنوز زمان برگزاری نشست استانبول مشخص نشده است
محب: هنوز زمان برگزاری نشست استانبول مشخص نشده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی افغانستان، گفته است که تاکنون روی اجندا شرکت کننده گان و زمان نشست ترکیه موافقت صورت نگرفته است.

به گزارش اسپوتنک، حمدالله محب حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور امروز (شنبه، چهاردهم حمل/فروردین) در نشست خبری مشترک مقام‌های ارشد امنیتی در کابل می‌گوید که گفت‌وگوها برای تعیین آجندا، شرکت‌کننده‌گان و زمان برگزاری نشست استانبول در جریان است، اما هنوز در این زمینه توافقی صورت نگرفته است.

محب: طالبان وحشیانی هستند که تاسیسات را خراب و مردم ما را می‌کشند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2021
محب: طالبان وحشیانی هستند که تاسیسات را خراب و مردم ما را می‌کشند

در این نشست، آقای محب نیز از طالبان خواست تا از تخریب‌کاری و کشتن افراد بیگناه دست بکشند و صلح کنند: گفته‌های زیاد وجود داشت که گویا طالبان تغییر کرده، سیاست را آموخته‌ و دیپلوماسی بلد شده‌اند، مگر زمانی‌که هیئت مذاکره کننده با آنها نشستند، واضح شد که طالبان غیر از توهین و اقتدار طلبی دیگر چيزی برای مذاکره نداشتند.
آقای محب افزوده است که طالبان باید از فرصت استفاده کنند و صلح کنند.
وی می‌افزاید که طالبان آن وحشیانی هستند که مردم به قتل می‌رسانند و تاسیسات را ازبین می‌برند و غیر از جنگ چیزی دیگری را نیاموخته اند.
مشاور امنیت ملی می‌گوید: مشوره من به طالبان این است که شما سیاست را بلد نیستید و باداران تان از شما استفاده غلت می‌کند؛ باداران‌تان را رها کنید و بیایید از مردم افغانستان مشوره بگیرید، بعد خواهیم فهمید که مردم افغانستان صلح می‌خواهند."
در ادامه او به طالبان می‌گوید: "اگر یک ذره‌هم افغانیت در شما است، صدا می‌کنیم که بیاید صلح کنید و از ویران کاری دست بکشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала