کاخ سفید: بایدن برای تصمیم ‌گیری در مورد افغانستان نیاز به زمان دارد

© AFP 2023 / Paul J. Richardsمعجزه ای در وزارت امور خارجه آمریکا
معجزه ای در وزارت امور خارجه آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2021
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید می‌گوید رئیس جمهور ایالات متحده برای تصمیم گیری در مورد خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان به مدت زمان طولانی نیاز دارد.

به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود در واشنگتن گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همچنان معتقد است پایبندی به خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در اول ماه می دشوار خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال در خصوص زمان خروج نیرو ها از افغانستان گفت، تا هنوز روشن نیست که رئیس جمهور آمریکا برای تصمیم گیری این مورد به چه مدت زمانی نیاز دارد.

Солдат американской армии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
هشدار اطلاعات آمریکا به بایدن: خروج از افغانستان باعث سلطه طالبان می‌شود

در همین حال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: همچنان خواستار پایان جنگ افغانستان از طریق مذاکره هستیم.

از سوی دیگر، اخیرا گفته شد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور یک طرح جدید صلح را برای کنفرانس بین المللی که قرار است به منظور از سرگیری مذاکرات بین کابل و گروه طالبان برگزار شود تدوین کرده است.

بنا بر اعلام منابع رسمی، غنی پیش بینی می‌کند در نشستی که قرار است با نظارت سازمان ملل متحد در ترکیه برگزار شود، و واشنگتن و روسیه در آن حضور دارند، طرحی را در سه مرحله معرفی کند. تاریخ این کنفرانس هنوز مشخص نشده است.

رئیس جمهور آمریکا قرار است درباره خروج کامل نیرو‌های آمریکایی که همچنان در افغانستان مستقر هستند تصمیم بگیرد. براساس توافقی که ماه فبروری 2020 با طالبان در دوحه امضا شد‏، خروج کامل نیرو‌های آمریکایی مستقر در افغانستان تا تاریخ اول ماه می پیش بینی شده است.

بایدن پیش از این هشدار داد عمل به این مهلت تعیین شده دشوار خواهد بود و طالبان نیز هشدار داد آمریکا مسئول پیامد‌های این تصمیم خواهد بود. طرح صلح غنی به ویژه توافق سیاسی با طالبان و آتش بس تحت نظارت کشور‌های دیگر را شامل می‌شود. در این طرح، همچنین ‏بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که طالبان می‌تواند برای تشکیل «دولت صلح» در آن شرکت کند تاکید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала