عبدالله: صحبت از چگونگی حکومت پسا صلح هنوز زود است

© @Dr.AbdullahAbdullah/FB عبدالله: اراده قاطع برای صلح افغانستان وجود دارد
 عبدالله: اراده قاطع برای صلح افغانستان وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2021
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که کار روی توحید دیدگاه‌ها در این شورا ادامه دارد و سخن گفتن در مورد جزییات حکومت پس از صلح زود است.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی روز دوشنبه (16 حمل) در دیدار با اعضای کمیته دادخواهی زنان افغانستان گفت که هنوز روی ترکیب و چگونگی حکومت آینده سخن گفته نشده است.

آقای عبدالله در این دیدار تصریح کرد که افزون بر «اعضای اصلی نشست»، نماینده‌گانی نیز از میان زنان و جامعه مدنی به عنوان «اعضای جانبی» در نشست استانبول حضور می‌یابند.

عبدالله عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
عبدالله: اگر طالبان طرح انتخابات زودهنگام را بپذیرند ما برای برگزاری آن آماده هستیم

بدین ترتیب رییس شورای عالی مصالحه ملی بر «اشتراک عادلانه و معنادار زنان در نشست استانبول» تأکید کرد.

به گفته عبدالله، کار روی توحید دیدگاه‌ها برای تهیه طرح پیشنهادی جریان دارد و قرار است که کمیته رهبری شوری مصالحه روی «چند اصل بنیادین» برای نشست استانبول کار کند.

او با تأکید بر حفظ مشارکت عادلانه و معنادار همه طرف‌ها، تصریح کرد که هنوز روی ترکیب و چگونه‌گی حکومت آینده سخن گفته نشده است.

در همین حال اعضای کمیته دادخواهی زنان افغانستان نیز با تأکید بر نقش زنان در نشست‌های مرتبط به صلح، خواستار سهم 30 درصدی زنان در نشست صلح استانبول شدند.

به باور اعضای این کمیته، باید زنان در نشست‌های صلح اشتراک کنند که می‌توانند از همه زنان افغانستان «به‌خوبی» نماینده‌گی کنند.

اعضای کمیته زنان با ابراز نگرانی از هر نوع «معامله» در مورد حقوق و دستاورد های شان، تصریح کردند که در حکومت آینده، زنان نباید به عقب‌گرد محکوم شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала