تجاوز و قتل؛ آینده دختران زیر سلطه طالبان/خشم مردم از تجاوز و قتل یک دختر در جوزجان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaخشم مردم تجاوز گروهی طالبان بر یک دختر در جوزجان
خشم مردم تجاوز گروهی طالبان بر یک دختر در جوزجان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2021
عضو شوید
مقام‌های جوزجان تأیید می‌کنند که طالبان یک دختر 16 ساله را پس از تجاوز جنسی در این ولایت کشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری افغانستان، افراد گروه طالبان یک دختر 16 ساله را که «آی‌مامه» نام داشته، پس از تجاوز گروهی جنسی بر وی کشته‌ا‌ند. به گفتۀ والی جوزجان، این روی‌داد در ولسوالی درزاب  این ولایت رخ داده است. والی جوزجان گفته است که هم‌اکنون مادر و پدر این دختر نیز در قید طالبان به‌سر می‌برند.

از سویی هم، ده‌ها تن از باشنده‌گان ولسوالی قوش‌تپۀ جوزجان شاهراه درزاب_قوش‌تپه و قوش‌تپه_جوزجان را به‌روی رفت‌وآمد بسته‌اند. آنان هشدار می‌دهند تا زمانی که طالبان جسد این دختر را با پدر و مادرش به سمت ولسوالی قوش‌تپه نیاورده‌اند، راه این دو ولسوالی را باز نمی‌کنند.

زینت رحمانی در توییتر نوشته است: شرم باد بر طالبان وحشی...

بابه‌الدین، کاکای این دختر می‌گوید که مولوی قدرت‌الله مشهور به «گرگ»، یک فرمانده طالبان پس از مهمانی اجباری بر برادرزاده‌اش تجاوز جنسی کرده است‌. بابه‌الدین هشدار می‌دهد تا زمانی که طالبان جسد برادرزاده‌اش را با برادر و زن برادرش به ولسوالی قوش‎‌تپه نیاورده‌اند، مسیر راه این دو ولسوالی را باز نمی‌کنند. او می‌افزاید که از دونیم ماه به این‌سو برادرزاده‌اش بار بار مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و سرانجام شب گذشته از سوی طالبان کشته شده است.

هادیه امانی می‌گوید، آیا این آینده‌ی است که ما برای افغانستان می خواهیم؟

ذبیح‌الله مجاهد، از سخنگویان طالبان در پیوند به این روی‌داد گفته است که این قضیه زیر تعقیب و بررسی آنان قرار دارد. این سخنگوی طالبان می‌افزاید که کشته‌شدن این دختر ربطی به این گروه ندارد. به گفتۀ ذبیح‌الله مجاهد، شخصی که قدرت‌الله نام دارد، در محکمۀ این گروه است و قضیه‌اش در حال بررسی‌ست‌. او تأکید می‌کند که این قضیه زیر بررسی آنان قرار دارد و با شخص متهم برخورد «شرعی» صورت خواهد گرفت.

کاربری به نام مرسل نظامی گفته است: طالبان افغان نیستند.. این گروه را نمی‌توان انسان نامید...

ولایت جوزجان در شمال کشور موقعیت دارد. در بخش‌هایی از این ولایت ناامن، جنگ‌جویان گروه طالبان فعالیت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала