کمک ۲.۹ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

© AFP 2023 / Emmanuel Dunand کمک ۲.۹ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
 کمک ۲.۹ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2021
عضو شوید
اتحادیه اروپا به اهداف توسعه‌ی پایدار، مبلغ ۲.۹ میلیون یورو به افغانستان کمک می‌کند که از آن در راستای کاهش بدهی کار گرفته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، اتحادیه اروپا اعلام کرده است که به‌منظور پابندی به تعهدات خود و حمایت از دولت افغانستان در مسیر دست‌یابی به اهداف توسعه‌ی پایدار، مبلغ ۲.۹ میلیون یورو به افغانستان کمک می‌کند که از آن در راستای کاهش بدهی کار گرفته خواهد شد.

در اعلامیه‌ی اتحادیه اروپا که امروز (سه‌شنبه، ۱۷ حمل) منتشر شده، آمده است که این مقدار پول از طریق بخش «مهار فاجعه و ودیعه» صندوق بین‌المللی به افغانستان کمک می‌شود.

به نقل از اعلامیه، با این مقدار کمک، هزینه‌های اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی در پاسخ به کووید۱۹ افزایش می‌یابد و به ثبات اقتصاد کلان افغانستان نیز کمک می‌کند.

در اعلامیه آمده است که همه‌گیری کرونا پیامدهای شدید صحی، اجتماعی و اقتصادی در سراسر جهان از جمله افغانستان داشته است و در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، سطح بدهی‌ها قبل از بحران کووید۱۹ بالا بوده و اکنون در معرض بی‌ثباتی قرار دارند.

دیدار رئیس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با سفیر پیشین اتحادیه اروپا برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
دیدار رئیس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با سفیر پیشین اتحادیه اروپا برای افغانستان

اتحادیه اروپا افزوده است که در نتیجه‌ی بحران ناشی از محدودیت‌های اقتصادی و تجاری، افغانستان با کاهش شدید درآمد مواجه شده است، درحالی که هزینه‌ی خدمات صحی و دیگر خدمات اجتماعی افزایش یافته است.

طبق معلومات اتحادیه اروپا، دولت افغانستان موفق شد که وام‌های بسیار کلان با مبلغ‌های قابل توجهی از صندوق بین‌المللی پول دریافت کند تا کسر بودجه‌ی خود را در زمان بحران کووید۱۹ جبران کند.

اتحادیه اروپا در عین حال گفته است که سطح بدهی افغانستان هنوز پایین است، اما وضعیت درآمد کنونی باعث افزایش آسیب‌پذیری این کشور می‌شود.

آرنوت پاوولز، مدیر تجاری اتحادیه اروپا گفته است: «اعلامیه‌ی امروز خبر خوبی برای افغانستان است؛ زیرا این بودجه اضافی فضایی را برای بالابردن هزینه‌های اجتماعی، صحی و اقتصادی در واکنش به بحران کووید۱۹ باز می‌کند».

اتحادیه اروپا از زمان آغاز همه‌گیری کرونا تا کنون حدود ۱۴۷ میلیون یورو برای مقابله با بحران عاجل صحی و کمک‌های بشردوستانه به افراد نیازمند در افغانستان، کمک کرده است.

در اعلامیه همچنان آمده است که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن امکان تحویل ۵۰۰ هزار دوز واکسین کرونا را از طریق برنامه‌ی کوواکس به افغانستان فراهم کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала