غنی: زراعت، مالداری و باغداری، اساس ثبات جامعه را می سازد

© Official Page for the President of The Islamic Republic of Afghanistan.غنی: زراعت، مالداری و باغداری، اساس ثبات جامعه را می سازد
غنی: زراعت، مالداری و باغداری، اساس ثبات جامعه را می سازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2021
عضو شوید
نشستی به ریاست رئیس جمهور افغانستان درباره چگونگی تقویت سکتور باغداری برگزار شد. 
اشرف غنی: ادامه جنگ و خونریزی در کشور، برای ما قابل قبول نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.04.2021
اشرف غنی: ادامه جنگ و خونریزی در کشور، برای ما قابل قبول نیست

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز سه شنبه نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهو افغانستان پس از ظهر امروز طی نشستی با هیات رهبری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، روی تقویت سکتور باغداری در کشور، بحث نمود.
ارگ ریاست جمهوری افغانستان افزوده است، که در این نشست که از طریق ویدیوکنفرانس در ارگ انجام شد، ابتدا انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در خصوص برنامه های این وزارت بخاطر تقویت سکتور باغداری معلومات داد و آنرا یکی از برنامه های مهم دانسته، گفت که در حال حاضر دو میلیون افغانستانی در سکتور باغداری فعالیت دارند.
وی افزود، که در سال گذشته حدود ۲۰ در صد افزایش در محصولات باغداری به میان آمده و این سکتور در حال توسعه و پیشرفت است و همچنان هفتاد در صد صادرات ما را فرآورده های زراعتی تشکیل میدهد.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که اشرف غنی پس از شنیدن معلومات متذکره گفت، که زراعت، مالداری و باغداری، اساس ثبات جامعه را می سازد و باید سکتورهای دولتی و خصوصی در راستای توسعه زراعت و باغداری توجه بیشتر نمایند.
وی افزود، که سرمایه گذاری در زراعت و باغداری، زمینه اشتغال را برای صدها هزار خانواده فراهم می سازد و اقتصاد رسمی را تقویت می نماید.
رئیس جمهور افغانستان گفت: ذهنیت نادرست به وجود آمده که گویا جوانان در زراعت آینده ندارند، برعکس جوانان در عرصه زراعت آینده خوب دارند، زیرا زمین، هوا و میوه جات افغانستان مشخصات متفاوت در سطح جهان دارد.
در پایان این خبرنامه آمده است، که رئیس جمهور غنی در اخیر سخنانش به وزارت انکشاف دهات، ادارۀ ملی تنظیم آب و سایر ارگان های مربوطه هدایت داد، که با وزارت زراعت، مالداری و آبیاری در قسمت رشد و توسعه باغداری در کشور همکاری همه جانبه نمایند.

یادآوری می کنیم، که افغانستان با وجود این که یک کشور کوهستانی به شمار می رود، اما از نگاه محصولات زراعتی سرآمد کشورهای منطقه است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала