بازداشت ۴۰ داعشی در بلخ؛ اکثریت دستگیر شدگان دانشجو اند

© رخنامه سپاه 209 شاهین بازداشت ۴۰ داعشی در بلخ؛ اکثریت دستگیر شدگان دانشجو اند
بازداشت ۴۰ داعشی در بلخ؛ اکثریت دستگیر شدگان دانشجو اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
عضو شوید
نیروهای امنیتی بلخ در دو ماه گذشته بیش از ۴۰ تن را به اتهام داشتن روابط با گروه داعش دستگیر کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری پژواک، این افراد در جریان ماه‌های دلو و حوت سال گذشتۀ خورشیدی در شهر مزارشریف و مناطق اطراف بازداشت شده اند.

محمدافضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ گفته است که بیشتر افراد بازداشت شده دانشجویان جوان استند و این موضوع قابل نگرانی است.

آقای حدید می‌گوید که ناامنی‌ها و درگیری‌های اخیر سبب شده است تا تفکیک افراد طالبان، داعش و گروه‌های مسلح دیگر برای نیروهای امنیتی کشور دشوار باشد.

آقای حدید گفت: «در دو ماه گذشته برخی اعضای خانواده‌ها در ولایت بلخ به شورا مراجعه نموده و در خصوص فرزندان بازداشت شدۀ شان عرایضی را آورده بودند؛ زمانیکه ما این موضوع را با مقامات امنیتی شریک ساختیم، برای ما گفته شد که متاسفانه این افراد با گروه داعش روابط دارند».

رییس شورای ولایت بلخ می‌گوید که این افراد در مزار شریف و ولسوالی‌های دهدادی و نهرشاهی بازداشت شده و اکثریت شان در دانشگاه درس می‌خوانند و جوان اند.

آقای حدید افزوده است: «این امر زنگ خطر برای نسل جوان می‌باشد، با تأسف افرادی که باید برای جامعه خیر برسانند برعکس در انفجارات و حملات انتحاری دست می زنند و یا از آن حمایت می کنند، به نظر من اگر این وضعیت کنترول نشود، میتواند در آینده برای کشور یک درد سر بزرگ ایجاد نماید».

رییس شورای ولایتی بلخ با بیان اینکه همینک در کنار طالبان، داعش، القاعده و افراد مسلح آسیای میانه و جنگجویان خارجی در مقابل حکومت افغانستان جنگ می‌کنند می‌گوید که سال جاری از نظر جنگ برای نیروهای امنیتی و مردم افغانستان بسیار خطرناک خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала