طرح خاص هفت حزب سیاسی افغانستان در کنفرانس استانبول

© https://twitter.comکمیته احزاب سیاسی افغانستان به رایزنی با طالبان و دولت کابل تاکید کرد
کمیته احزاب سیاسی افغانستان به رایزنی با طالبان و دولت کابل تاکید کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2021
عضو شوید
هفت حزب افغانستان به «طرح واحد» توافق کرده‌اند و این توافق نتیجه «دو ماه» کار مشترک ایشان است

به گزارش اسپوتنیک، پیام آفتاب می نویسد: در حالی که شورای عالی مصالحه ملی از تلاش‌ برای توحید دیدگاه‌ها و طرح‌های مختلف خبر می‌دهد، برخی از احزاب می‌گویند که آنان با طرح مستقل به نشست استانبول می‌روند.

پارلمان افغانستان به حکومت: طرح نهایی صلح با ما شریک شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
پارلمان افغانستان به حکومت: طرح نهایی صلح با ما شریک شود

شماری از اعضای این احزاب می گویند که آنان بحث روی طرح‌ها را همانند شورای مصالحه «سرگرمی» فکر نکرده‌اند و آن را برای توحید به این شورا نخواهند فرستاد؛ زیرا این شورا «بخشی از حکومت» است و آن را به رسمیت نمی‌شناسند. هرچند منابع در این احزاب می‌گویند که نمونه‌هایی از طرح‌شان را با دولت و طالبان شریک می‌کنند تا طرف‌ها «حرف‌های اصلی»‌شان را بدانند، اما این هفت حزب با «دیدگاه واحد» و «طرح مشترک» به استانبول می‌روند. 
این طرح از سوی حزب جمعیت اسلامی به رهبری صلاح‌الدین ربانی، حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، حزب جنبش ملی اسلامی، حزب وحدت اسلامی، حزب وحدت اسلامی مردم، حزب افغان‌ملت و حزب محاذ ملی اسلامی ریخته شده است. منابع در این احزاب هرچند می‌گویند که بهتر است دولت با یک طرح به استانبول برود، اما تصریح می‌کنند که آنان اکنون بخشی از دولت نیستند.
در همین حال شورای عالی مصالحه اعلام کرده است که گلبدین حکمتیار و صلاح‌الدین ربانی طرح‌های‌شان را «روان کرده‌اند» و طرح‌های‌شان مورد نظر گرفته می‌شود. به گفته این منبع، نظریات و جریان‌های مطرح به شمول حزب جمعیت اسلامی صلاح‌الدین ربانی و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار به سپیدار رسیده و در جمع‌بندی شامل می‌شود.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала