19 تن در حمله‌های طالبان در 24 ساعت گذشته در افغانستان جان باختند

© Photo / 207 Zafar / 207 Zafar19 تن در حمله‌های طالبان در 24 ساعت گذشته در افغانستان جان باختند
19 تن در حمله‌های طالبان در 24 ساعت گذشته در افغانستان جان باختند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2021
عضو شوید
در یک شبانه‌روز گذشته در افغانستان دست‌کم 19 تن در حمله‌های تهاجمی طالبان و رویدادهای ضد امنیت جان‌های شان را ازدست داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، بربنیاد آمارها، در این مدت 12 تن زخمی شده‌اند و 15 تن از نیروهای مرزی اسیر شده‌اند.

جان‌باخته‌گان این رویدادها، 16 نظامی، یک کودک و دو غیرنظامی استند.

رویدادهای ضد امنیت در افغانستان؛ در یک هفته 79 نظامی و غیرنظامی جان باخته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
رویدادهای ضد امنیت در افغانستان؛ در یک هفته 79 نظامی و غیرنظامی جان باخته‌اند

بیش‌ترین تلفات مربوط به ولایت هرات است که در حملۀ طالبان بر دو پوسته امنیتی در ولسوالی‌های غوریان و کهسان هرات نُه تن از نیروهای مرزی جان باختند و به‌گفتۀ منابع محلی، دو پوسته نیروهای امنیتی به‌دست طالبان سقوط کرده‌اند و پانزده سرباز مرزی اسیر شده‌اند.

صادق قادری، نماینده مردم هرات در مجلس نماینده‌‎گان گفت: «به تعداد ده تن از نیروهای امنیتی کشته و زخمی و یک تعداد شان اسیر شدند که این حملات در هرات و شماری از ولایت‌ها نگران کننده است».

در حملۀ طالبان بر یک مراسم عروسی در ولسوالی بغلان مرکزی یک سرباز ارتش و یک کودک جان باختند. در درگیری متقابل به طالبان نیز تلفات وارد شده‌است.

جاوید بشارت، سخن‌گوی پولیس بغلان بیان داشت: «حملۀ شان توسط نیروهای امنیتی دفع می‌شود و پنج تن از مخالفین هم کشته می‌شود».

در رویدادهای ضد امنیت و حمله‌های دیگر طالبان در ولایت‌های ننگرهار، سرپل، فاریاب، کندهار و بلخ هشت تن از نیروهای دولتی و دو غیرنظامی جان باختند و شش نظامی و شش غیرنظامی زخم برداشته‌اند.

روح‌الله احمدزی، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی اظهار داشت: «نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تحرکات شان را دفع کرده‌اند و در جریان عملیات ما هم تلفات سنگین برای شان وارد شده است».

عالمان دین می‌گویند که ادامۀ خشونت‌ها از سوی طرف‌های درگیر پذیرفتنی نیست و تمامی طرف‌ها باید با احترام به ماه رمضانِ پیش رو، از خشونت دست بردارند.

مولوی سردار زدران، عالم دین بیان داشت: «اگر در ماه رمضان از این فرصت استفاده کنند و آتش‌بس کنند، نشان می‌دهند که به مردم احترام دارند و طرف‌دار صلح استند».

حالا که چشم امید شهروندان کشور به نشست استانبول دربارۀ صلح دوخته شده‌است، همه انتظار دارند که این نشست به جنگ در افغانستان نقطه پایان بگذارد و دامنه خشونت‌‎ها از کشور برچیده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала