سفر دوباره خلیل‌زاد به کابل و دیدار با عبدالله

© @https://twitter.com/US4AfghanPeaceخلیل‌زاد به کابل آمد و با عبدالله دیدار کرد
خلیل‌زاد به کابل آمد و با عبدالله دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
عضو شوید
زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان همزمان با رسیدنش به کابل، با عبدالله عبدالله دیدار کرد.

 زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه ایالات متحده برای مصالحه افغانستان، امروز شنبه به کابل آمد و با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی و اعضای رهبری این شورا در باره‌ تلاش‌های صلح بحث و گفتگو کرد.

دفتر آقای عبدالله می‌گوید که با توجه به نشست استانبول در باره‌ی صلح و نهایی شدن طرح صلح جمهوری اسلامی افغانستان سفر آقای خلیل ‌زاد به کابل اهمیت ویژه دارد.

عبدالله عبدالله با خلیلزاد دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2021
عبدالله عبدالله با خلیلزاد دیدار کرد

این در حالی است که حکومت افغانستان در حال آماده‌گی‌ها برای اشتراک در نشست ترکیه در باره افغانستان است. 

همچنان، شورای عالی مصالحه ملی بررسی دیدگاه‌ها و طرح‌های صلح را به تازه‌گی به پایان رسانیده است تا به گفتۀ مقام‌های این شورا، یک طرح واحد در نشست ترکیه ارائه شود.

در طرح شورای عالی مصالحه ملی بر اصل نظام جمهوری اسلامی، حقوق اساسی و بنیادی شهروندان، حقوق بشر، انتخابات بر بنیاد اصل یک فرد یک رأی، مشارکت عادلانه و معنادار همه در نظام، پایان همیشگی جنگ و خشونت در کشور و ضمانت‌های نیرومند منطقه‌یی و بین‌المللی برای عملی کردن موافقت‌نامه صلح در صورت توافق، تأکید شده است.

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که زلمی خلیلزاد در دوحه می‌کوشد که طرف‌های صلح افغانستان را برای دست یابی به یک توافق سیاسی و آتش بس فراگیر در نشست استانبول کمک کند.

منابع نزدیک به طالبان می گویند که این گروه در باره آجندای نشست ترکیه، ترکیب هیات این گروه و نیز بررسی طرح امریکا در روند صلح افغانستان هنوز به یک توافق کلی نرسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала