سخنگوی کاخ سفید: بایدن قبل از ماه می تصمیم خود در باره افغانستان را اعلام می‌کند

© AFP 2023 / Paul J. Richardsکاخ سفید: بایدن قبل از ماه می تصمیم خود در باره افغانستان را اعلام می‌کند
کاخ سفید: بایدن قبل از ماه می تصمیم خود در باره افغانستان را اعلام می‌کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید گفته که جوبایدن رییس جمهور آمریکا تصمیم در مورد خروج نظامی از افغانستان را تا قبل از ماه می اعلام خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک،جین ساکی سخنگوی کاخ ریاست جمهوری آمریکا در تازه ترین اظهاراتش در مورد افغانستان گفته که رییس جمهور بایدن قبل از اول ماه می، (زمان خروج نیروهای آمریکایی در توافقنامه دوحه) تصمیم خروج نظامی از افغانستان را اعلام می‌کند.

او گفته که تا آن زمان هیچ چیزی در این زمینه گفته نمی‌تواند.

نظامیان بازنشسته آمریکایی به بایدن؛ زمانش رسیده که از افغانستان خارج شویم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2021
نظامیان بازنشسته آمریکایی به بایدن؛ زمانش رسیده که از افغانستان خارج شویم

به گفته او، تلاش‌های دیپلماتیک در مورد چگونگی خروج و یا ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از ماه می، با طالبان ادامه دارد.

این در حالی است که پیش از این جو بایدن، در نخستین کنفرانس خبری خود در ماه مارچ گفت که "خیلی دشوار" است که مهلت اول می برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان "به دلایل فنی" عملی کرد. اما، او تاکید کرد که کشورش قصد ندارد برای مدت طولانی در افغانستان بماند.

دولت آمریکا بر این باور است که طالبان هیچ یک از تعهدات خود به ویژه قطع رابطه با داعش و القاعده، کاهش خشونت‌ها و مذاکرات با معنی با دولت افغانستان، عمل نکرده اند

بنا به توافقنامه آمریکا و طالبان که سال گذشته در دوحه امضا شد، آمریکا باید نیروهای این کشور را تا اول ماه می از افغانستان خارج می‌کرد.

این در حالی است که روند گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان و طالبان به مرحله حساسی رسیده است.

قرار است به زودی در نشست مقام‌های ارشد افغانستان و طالبان در استانبول ترکیه، طرح صلح آمریکا برای افغانستان مورد بررسی قرار بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала