هشدار یک مقام پاکستانی از خروج عجولانه آمریکا از افغانستان

Pakistan Flag in air - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اظهاراتی بیان داشت که خروج عجولانه نیرو های بین‌المللی از افغانستان راه را برای فعالیت تخریب کنندگان باز می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، زاهد حفیظ چودری، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان دیروز جمعه (20 حمل) در یک نشست خبری گفته است که کشورش از یک روند خروج منظم و با مسوولیت نیروهای امریکایی از افغانستان، حمایت می‌کند.

به گفته او، سال گذشته پیش‌رفت‌های خوبی در روند صلح افغانستان انجام شده که باید حفظ و بیشتر تقویت گردد.

پاکستان خواهان خروج امریکا از افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2019
پاکستان خواهان خروج امریکا از افغانستان شد

او تاکید کرده که در غیر آن، خروج عجولانه نیروهای آمریکایی زمینه را برای کسانی که در پی سوء استفاده از روند صلح افغانستان اند، فراهم می‌کند تا به این روند آسیب بزنند.

گفتنی است که موقف نو حکومت پاکستان در رابطه با خروج نیرو های خارجی از افغانستان با موقف قبلی آن‌ها متفاوت است.

در ماه جنوری امسال شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان گفته بود، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باید روند خروج نیرو های کشورش از افغانستان را جاری نگهدارد.

خروج نیرو هایی آمریکا از افغانستان در 20 روز آینده یکی از ماده های موافقتنامه آوردن صلح به افغانستان است که در ماه فبروری سال گذشته میلادی بین آمریکا و طالبان در دوحه پایتخت قطر امضا شد.

این در حالی است که آمریکا گفته که تا ماه می نیروهایش را از افغانستان خارج نخواهد کرد؛ زیرا طالبان به هیچ یک از تعهدات خود به ویژه قطع رابطه با داعش و القاعده، کاهش خشونت‌ها و مذاکرات با معنی با دولت افغانستان، عمل نکرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала